سخنگوی شرکت مخابرات در گفتوگو با سیتنا: تعدیل رفتار مشترکان، هزینهی قبوض را منطقی خواهد کرد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: در قبوض اخیر، مشترکانی که بیشترین تماسهایشان تماسهای شهری بود تا حدودی میزان افزایش تعرفهی اعلام شده را احساس کردند، اما اگر بخواهیم بحث تغییر در ساختار تعرفهای تلفن ثابت و تغییر رفتار مشترکین را در ماههای بعد مورد سنجش قرار دهیم، دیگر چنین احساسی وجود نخواهد داشت.
دکتر "داوود زارعیان" در گفتوگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، در پاسخ به شائبههای اخیر در خصوص افزایش مبلغ قبوض تلفنهای همراه، گفت: قبل از تغییر تعرفهها بحثها و گمانهزنیهای بسیاری داشتیم. در گذشته تعرفهی موثر ما حدود 53.5 تومان بود، که منظور از تعرفهی موثر، میانگین تعرفههای شهری، بین شهری و جابهجایی است. این تعرفه در سال 82 تصویب شده بود و از سال 82 به این طرف این تعرفهها تغییری نکرده بود.
زارعیان افزود: بعد از اعمال تغییرات در تعرفه، قیمت به 57 تومان افزایش یافت. در واقع این بدان معناست که تعرفهی تلفن همراه 4 تومان افزایش یافت که بین همان 5 تا 6 درصد است.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از سوی دیگر نگاه کنیم، طبق تعرفهی جدید به ازای یک دقیقه مکالمهی بین شهری 19 تومان نسبت به گذشته مبلغ کمتری دریافت میکنیم. در همین حال، به جای یک دقیقه مکالمهی درون شهری 13 تومان اضافه دریافتی داریم. بنابراین بحث اصلی، بحث تعرفهی موثر است که همان حدود 6 درصد است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در ادامهی گفتوگو با خبرنگار سیتنا، گفت: نگاه به تعرفهها نباید منوط به یک بخش باشد؛ چراکه در تلفن ثابت هم تغییرات به اصطلاح تعرفهای داشتیم و این در حالی است که این تغییرات باعث افزایش درآمد ما نشده است.
دکتر زارعیان اظهار داشت: در مجموع به طور میانگین میتوان گفت که اگر شرکت مخابرات بخواهد به صورت یکپارچه تعرفهها را مورد بررسی قرار دهد، میانگین افزایش و یا تغییر در تعرفهها در 10 سال اخیر کمتر از نیم درصد بوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع باید مجموعه امکانات ارتباطی را به صورت یک بستهی واحد مدنظر قرار داد. وقتی این امکانات به صورت بستهای در نظر گرفته شود و مشترکان بتوانند رفتار خود را تعدیل نمایند، طبیعتا هزینههایشان نیز منطقی خواهد شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید