پایان جستجوی زیر آبی ناموفق برای یافتن هواپیمای مالزی
استرالیا جستجوی زیر آبی خود برای یافتن هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی را در اقیانوس هند که در اوایل آوریل سیگنالهای صوتی در آنجا دریافت میشد، به پایان رسانده است.
به گزارش سرویس گوناگون سیتنا، مرکز هماهنگی آژانس مشترک (JACC) که مسئول هماهنگی جستجوی چند ملیتی برای پرواز مفقود شدهی اماچ ۳۷۰ است روز پنج شنبه (۸ خرداد) اعلام کرد جستجوی زیر آبی خود در اقیانوس هند را بدون کسب موفقیتی به اتمام رساند.
مرکز هماهنگی آژانس مشترک در بیانیهای اعلام کرد: «اداره امنیت حمل و نقل استرالیا گفته است جستجو در نزدیکی محل دریافت سیگنالهای صوتی را هم اینک میتوان تمام شده فرض کرد و بر اساس یک استنباط حرفهای هم اینک میتوان گفت این منطقه محل دفن لاشه اماچ ۳۷۰ نیست.»
زیردریایی بلوفین ۲۱ محدودهای به وسعت ۸۵۰ کیلومتر مربع از این منطقه را بدون دست یافتن به نتایجی ملموس مورد بررسی قرار داد.
در همین حال، یک مقام نیروی دریایی امریکا گفت سیگنالهای صوتی ردیابی شده که به نظر میرسید توسط جعبه سیاه هواپیمای مفقود شده ارسال شده، از سوی منبع دیگری مخابره شده بودند.
مایکل دین، معاون نیروی دریایی امریکا در امور مهندسی اقیانوس گفت هم اینک انفاق نظر گستردهای مبنی بر اینکه این سیگنالها احتمالا از سوی کشتیهای جستجوگر ارسال شده باشد، وجود دارد.
انگوس هوستون، مسئول مرکز هماهنگی آژانس مشترک پیشتر در همین ماه جستجو به منظور یافتن این هواپیمای مفقود شده را دشوارترین جستجوی تاریخ بشر عنوان کرد.
بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ ای آر خطوط هواپیمایی مالزی با ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه در ساعات اولیه هشتم مارس و در حالی که کمتر از یک ساعت از شروع پروازش از کوالالامپور به پکن گذشته بود، از صفحه رادار محو شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید