کدخبر :13194 پرینت
11 اسفند 1392 - 19:55

پیشنهاد مدیرعامل رایتل برای استفاده‎ی مشترک اپراتورها از سایت‎های همدیگر

متن خبر

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در کشور، گفت: هزینه‎هایی که توسط رایتل، همراه اول و  ایرانسل برای احداث سایت جدید صرف می‎شود نهایتا از جیب ملت است که با اجرای سایت شیرینگ می توان در صرف هزینه‎های مستقل اپراتورها صرفه جویی و این هزینه‎ها را در امور توسعه‎ای صرف کرد.

مهندس سید مجید صدری در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون سایت شیرینگ (استفاده‎ی مشترک اپراتورهای تلفن همراه از سایت‎های BTS)، گفت: برای آنکه بتوانیم با دو اپراتور همراه اول و ایرانسل "سایت شیرینگ" داشته باشیم پیشنهاداتی را به این اپراتورها ارائه داده و منتظر پاسخ انها هستیم؛ چراکه "سایت شیرینگ" می‎تواند به هر دو طرف کمک کند.

صدری خاطرنشان کرد: برای احداث سایت جدید با عوامل متعددی از زیباسازی شهر گرفته تا ممانعت‎های مردمی و حتی گرفتن مجوزهای خاص مواجه‎ایم. در این راستا در تلاشیم تا با دو اپراتور دیگر برای سایت شیرینگ به جواب برسیم که طبیعتا این موضوع به توسعه‎ی ملی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل اپراتور سوم تاکید کرد: ما قبول کرده ایم تا حداقل بخشی از هزینه‎ی سایت‎های دو اپراتور دیگر را به صورت سالیانه پرداخت نماییم و از این امکان به صورت مشترک استفاده کنیم؛ چرا که طبیعتا این موضوع می‎تواند به زیباسازی شهر کمک کرده و باعث تسریع در روند خدمات رسانی مطلوب ما به مشترکان در جای جای کشورمان شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، هزینه‎هایی که توسط رایتل، همراه اول و یا ایرانسل برای احداث سایت جدید صرف می شود نهایتا از جیب ملت است که با اجرای سایت شیرینگ می‎توان در صرف هزینه‎های مستقل اپراتورها صرفه جویی کرد.

وی در ادامه‎ی گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: به نظر من سایت شیرینگ یکی از عواملی است که می‎تواند برای استفاده‎ی بهنیه از تکنولوژی‎های جدید در کل کشور کمک بزرگی باشد که امیدوارم اپراتورهای همکار ما به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

صدری با ذکر مثالی عنوان داشت: برای مثال برای احداث سایت‎های جاده‎ای علاوه بر تامین برق، فراهم نمودن سایر امکانات نیز بسیار هزینه‎بر است، ولی ما می‎توانیم این شبکه را با دو اپراتور دیگر به نتیجه‎ی مطلوب برسانیم.

صدری در ادامه گفت: خوشبختانه تا کنون پیگیری‎های ما برای تحقق این مهم نتایج خوبی داشته؛ گرچه به نتیجه مورد انتظار منجر نشده است. البته با ایرانسل به توافقات خوبی رسیده ایم و امیدواریم که بزودی قراردادی بین دو طرف امضا شود و ما بتوانیم این اقدام مهم را با ایرانسل آغاز کنیم و در ادامه با همراه اول هم به نتیجه برسیم.

 

مدیرعامل رایتل در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سیتنا در خصوص برنامه‎ی رایتل برای توسعه‎ی سایت‎های جدید در سراسر کشور، گفت: ما در حال حاضر همچنان در حال ادامه‎ی روند توسعه برای سایت‎ها و شبکه‎ی رایتل هستیم و طبق برنامه‎ی مدون این اپراتور، توسعه‎ی ما در حال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین شهر تهران اگر با دقت مشاهده کنید، در یک مکان 3 سایت نصب شده است که این موضوع چهره‎ی شهر را زشت کرده است و شرکت ارتباطات شهر هم بر زیباسازی چهره‎ی شهر تاکید بسیار دارد و همواره خواسته تا در احداث سایت‎های جدید، زیباسازی شهر مدنظر قرارگیرد، که امیدوارم برای تحقق این مهم، همکاری های لازم صورت گیرد.
انتهای پیام

پایگاه خبری سیتنا - www.citna.ir

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.