کدخبر :1290 پرینت
28 دی 1390 - 10:55

مدیر فروش شرکت توسن: پرداخت همراه یکی از راه‌های ارزش آفرینی برای بانک‌ها و اپراتورهاست

متن خبر

عضو هیات مدیره شرکت توسن، گفت: با توجه به ضریب نفوذ 73 درصدی تلفن همراه در کشور، پیاده سازی خدمات پرداخت همراه می‌تواند ارزش افزوده بسیاری را برای بانک‌ها و اپراتورها به همراه داشته باشد.

 

به گزارش سیتنا از موسسه دیده بان آی تی، مهندس محمد مظاهری در دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک وتلفن همراه در سخنانی تحت عنوان "بررسی زیست بوم تجاری پرداخت همراه" ضمن بیان تاریخچه‌ای از وضعیت این فناوری در ایران، به معرفی راهکارهای شرکت توسن در این خصوص پرداخت.

 

وی ضمن اشاره به افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در سطح جهان و به ویژه ایران، به ضریب نفوذ این فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار رسمی، امروز در کشور 74 میلیونی ایران، 54 میلیون مشترک تلفن همراه وجود دارد که ضریب نفوذی 73 درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت این فناوری و ایجاد بسترهای مناسب برای بهره گیری از آن افزود: خدمات پرداخت همراه که در دو گروه کلی Business to Person  یا B2P و Person to Person یا  P2P تقسیم بندی می‌شود که شامل مولفه‌های متعددی است که از آن جمله می‌توان به امکان پرداخت صورت‌حساب‌ها، امکان انتقال وجه بین افراد، انجام خریدهای خرد، تهیه انواع بلیط و استفاده از ماشین های فروش خودکار اشاره کرد.

 

مدیر فروش شرکت توسن با بیان این نکته که نرخ رشد جهانی پرداخت‌های همراه بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: این روند رو به رشد از سال 2008 تا کنون بیش از 5 برابر بوده و پیش بینی می‌شود در سال 2012 با افزایش شدید دیگری حجم مبادلات آن به بیش از 250 میلیارد دلار برسد.

 

محمد مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود مدل‌های این کسب و کار را دسته بندی کرد و گفت: درحال حاضر سه مدل عمده در جهان وجود دارد که عبارتند از مدل مبتنی بر اپراتور با کاکرد مستقل اپراتور و انجام محاسبات مالی توسط وی. مدل مبتنی بر بانک که در آن بانک ها صرفا از بستر عمومی اپراتور به منظور انجام فعالیت های مالی استفاده می کنند و مدل همکاری که با مشارکت بانک ها و اپراتورهاو سایر دینفعان شکل می گیرد.

 

وی به معرفی سامانه همراه-24 که محصول شرکت توسن است پرداخت و اظهار داشت: این سامانه از سال 1389با اخذ مجوز از بانک مرکزی در شرکت پرداخت الکترونیک سامان شروع به کار کرد و تمام مشتریان شبکه بانکی بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای روی گوشی خود به راحتی می توانند از امکانات این سیستم استفاده کنند. سامانه همراه-24 در حال حاضر بیش از 200 هزار کاربر ثبت شده و 120 هزار کاربر فعال دارد که ماهانه در حدود 600 هزار تراکنش مالی را در کنار سایر سرویس‌های متنوع آن انجام می‌دهند.

 

مظاهری ضمن برشمردن برخی امکانات این سامانه، در پایان با اشاره به پرطرفدار بودن مدل همکاری در بین سه مدل یادشده تصریح کرد: پرداخت همراه یکی از راه های ارزش آفرینی برای بانک ها با استفاده از بستر فنی اپراتورهای تلفن همراه است که می تواند ضمن ایجاد بهره متقابل برای طرف های ذینفع، ارائه دهنده سرویس های جدید ارزش افزوده برای کاربران و مشترکان تلفن همراه باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.