معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی: حوزهی IT در کشور ما مظلوم واقع شدهاست
حوزه IT در کشور ما مظلوم واقع شده و با توجه به جایگاهی که در توسعه کشور از جهات مختلف و همچنین اشتغالزایی دارد آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
به گزارش سیتنا از ستاد اطلاع رسانی دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه، دکتر بهروز مینایی - معاون فنی شورایعالی اطلاع رسانی - در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به اهم فعالیتهای صورت گرفته از سوی این شورا در زمینه بسط و گسترش صنعت فناوری اطلاعات در کشور، بیان داشت: عمده فعالیت شورایعالی اطلاع رسانی صیانت از خط و زبا ن فارسی در محیط رایانه و ICT است و همچنین پروژهای در حوزه خط و زبان فارسی در محیط های تلفن همراه داشتیم که پیامکهایی که به صورت فینگلیش ارسال میشوند در واقع تهدیدی برای خط و زبان فارسی است که با تلاش های صورت گرفته با شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت و سایر ارگان های ذیربط از جمله رگولاتوری قیمت پیامک فارسی کاهش یافت تا فرهنگ استفاده از پیامک فارسی در بین شهروندان رواج پیدا کند.
وی ادامه داد: پژوهش نامه این امر با همکاری چند نهاد مرتبط تنظیم و به صورت عملیاتی اولین نمود آن را مشاهده کردیم.
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای همچنین با اشاره به تدوین پژوهشنامه نویسه خوان نوری حروف فارسی (ocr) گفت: با تدوین این پژوهش نامه میتوان از تصویر حروف کاراکترها را شناسایی و متن را از داخل تصویر بازیابی نمود و در بحث tts که تبدیل متن به گفتار فارسی و گفتار به متن نیز میباشد، کارهایی انجام شده است. که همه سیاستگذاریها و تدوین پژوهشنامههای لازم با همکاری اساتید دانشگاه و بخش خصوصی انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه ترجمه ماشینی و ایجاد پایگاههای پیکره موازی زبان فارسی و انگلیسی کارهای زیرساختی صورت گرفته است که آخرین پروژه در دست کار شورایعالی اطلاع رسانی ارائه یک میلیون جمله موازی بین زبان فارسی و انگلیسی است.
تدوین سند چشم انداز صنعت بازیهای رایانهای در ایران
به گزارش سیتنا، دکتر بهروز مینایی - رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای - در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه سرگرمی و بازیهای الکترونیک در سالهای 85 و 86 افزود: با توجه به تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانهای و حمایت شورایعالی انقلاب فرهنگی در طی سه سال قبل بنیاد با سه هدف ویژه حوزههای کاری خود را پیش برده که آن اهداف شامل تدوین نظام رده بندی سنی بازیهای رایانهای با توجه به شناسایی معیارهای آسیب رسانی با همکاری روانشناسان و متخصصین علوم تربیتی؛ حمایت از تولید بازیهای داخلی و بومی سازی آنها در کشور به طوریکه 90 بازی در بازار داخلی منتشر شد که از این تعداد 45 بازی توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای سرمایه گذاری شده بود و هدف سوم نیز فراهم کردن زیر ساخت تولید و آموزش نیروی بازی ساز متخصص برای کشور است.
وی اضافه کرد: بیش از 50 کارگاه برای استودیوهای ایرانی ارائه کردیم و همزمان در سال 90 اولین انستیتو ملی بازی سازی را در تهران راه اندازی نمودیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید