"رایتل" خدمات موبایل سلامت به خانوادهی صنعت نفت ارائه میدهد
با امضای تفام نامهی همکاری بین اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) و سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، امکانات موبایل سلامت به خانوادهی صنعت نفت ارائه میشود.
به گزارش خبرنگار سیتنا (citna.ir)، با امضای این تفاهم نامهی همکاری بین مهندس صدری مدیرعامل رایتل و دکتر کیان مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، از این پس امکانات موبایل سلامت توسط اپراتور سوم تلفم همراه در کشورمان به خانواده صنعت نفت ارائه میشود.
مهندس صدری مدیرعامل رایتل در تشریح این نحوهی همکاری بین سازمانی، گفت: در فاز اول این همکاری، تله مدیسین یا درمان از راه دور را در دستور کار داریم و بیماران تحت پوشش این قرارداد میتوانند با بهره بردن از امکانات 3G با پزشکان ارتباط برقرار کرده و به سرعت در پروسهی درمان قرار گیرند.
وی در تشریح بیشتر این طرح ضمن اشاره به استفادهی سازمان طرف قرارداد از پهنای باند رایتل برای انتقال دیتا، گفت: به عنوان مثال از زمانی که بیمار در آمبولانس قرار میگیرد، اطلاعات برای پزشک در مقصد ارسال میشود و در نهایت پیش از رسیدن بیمار به مقصد، اطلاعات در اختیار پزشک قرار گرفته، تا وی در کوتاهترین زمان ممکن بهترین پروسهی درمانی را در نظر گیرد.
صدری در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر نحوهی ارائهی خدمات توسط رایتل در نقاطی مانند جادهها که در حال حاضر تحت پوشش این اپراتور نیست، گفت: رایزنیهایی با دو اپراتور دیگر تلفن همراه در کشور صورت گرفته تا رایتل در صورت نیاز بتواند از پوشش جادهای این اپراتورها استفاده کند.
به گزارش سیتنا، محمدجواد کیان، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت نیز در این مراسم، گفت: استفاده از موبایل در حوزه سلامت مبحث جدیدی است که به تازگی در دنیا مطرح شده است.
وی گفت: ما برنامهریزیهای مختلفی برای ارتقای سلامت داریم و در حال حاضر وزارت نفت به حدود 800 هزار نفر خدمات سلامت ارائه میدهد.
کیان با بیان اینکه اکنون یکی از بخشهای مهم حوزهی سلامت مرتبط با سلامت الکترونیک است، اظهار کرد: در حال حاضر برای ارائهی خدمات پزشکی از راه دور 26 مرکز در کشور داریم که اکنون با امضای این تفاهم نامه میتوان خدمات مختلفی را در این مراکز مورد استفاده قرار داد.
اضافه میشود؛ ارائهی خدمات پهنای باند به عنوان پشتیبان اینترنت سازمان، ارائهی خدمات سلامت روی سیمکارت، ارائهی سرویس مشترک سلامت در آمبولانسهای سازمان و راه اندازی پایلوت طرح به صورت مشترک در همایش مدیریت بحران و نمایشگاه الکامپ، ارائهی خدمات PREMIUM CHARGING در رایتل و استفاده از سرشماریهای رایتل برای مرکز تماس سازمان، ارتباط مراکز TELEMEDICINE با دفاتر مرکزی رایتل و امکان استفاده از خدمات آموزش همراه از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه بود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید