کدخبر :9540 پرینت
31 شهریور 1392 - 15:23

وقتی مجری برنامه کودک تبلیغاتچی می‌شود!

متن خبر

به نظر می‌رسد شیوه‌های جدید تبلیغات در صدا و سیما واکنش‌های منفی زیادی را برانگیخته است.

به گزارش سیتنا، نویسنده الف به یکی از نمونه‌های جدید تبلیغات در صدا و سیما اشاره کرده و می‌نویسد: بعد از ظهر روز جمعه۲۲ شهریور وقتی در اتاقم مشغول کار بودم همسرم برای نوشیدن چای من را صدا زد. موقع نوشیدن چای هسرم تلوزیون را روشن کرد و در این عصر جمعه که به طور معمول مردم در خانه هایشان حضور دارند دنبال برنامه‌ای جذاب می‌گشت. کانال ها را یکی پس از دیگری عوض می‌کرد و دریغ از برنامه‌ای جالب، شبکه ۲ برنامه عمو پورنگ داشت و شبکه تماشا (شبکه پخش مکرر سریال‌های تکراری) افسانه یانگوم. به حکم انتخاب بین بد و بدتر به همسرم گفتم بزن همون شبکه ۲ که اصلا از این سریال‌های کره‌ای خوشم نمی‌آید.

عمو پورنگ به همراه امیر حسین و دو تا بازیگر مشغول اجرای یک نمایش شدند. قصه از این قرار بود که یک زوج جوان با خودرو شخصی در حال مسافرت بودند و از قضا چیزی برای خوردن نداشتند. یک دفعه امیرحسین در قالب یک پیرمرد که کنار جاده ایستاده بود ظاهر شد و برای خودرو این زوج جوان دست تکان داد. پس از توقف، به زوج جوان گفت شنیدم که ناراحت هستید؟ وقتی مرد جوان به او گفت چیزی برای خوردن نداریم پیرمرد پاسخ داد اینکه غصه نداره بیائید... بخورید و ناگهان برنامه عمو پورنگ تبدیل به برنامه‌ای تبلیغاتی شد و امیرحسین با در دست گرفتن بسته‌های رنگارنگ آن محصول خوراکی شروع به تعریف و تمجید از آن نمود. با آب و تاب می‌گفت: این یکی را با شیر به عنوان صبحانه بخورید و آن یکی را به عنوان میان وعده بدون شیر و این یکی در ۵ طعم موجود است و آن یکی در ۳ طعم و جالب اینکه در همین احوال با در دست گرفتن یک بسته ماکارونی تولید همین شرکت اقدام به تبلیغ آن هم نمود!

دیدن این صحنه‌ها از شبکه ۲ سیمای ملی و این نوع تبلیغ در برنامه کودک خیلی من را آزار داد. باید از مسئولین محترم شبکه ملی پرسید چرا اکثر برنامه‌ها و به تازگی برنامه کودک تبدیل به شوهای تبلیغاتی شده؟ که این مهم خود به تنهایی جای بحث و انتقاد فراوان دارد و پرسش دوم اینکه چرا یک محصول خوراکی غیر طبیعی را از برنامه پرطرفدار و محبوبی چون عمو پورنگ و به دست خود شخصیت های این برنامه تبلیغ می‌کنید؟

قصد آنرا ندارم که بگویم مصرف این محصول ضرری برای سلامتی کودکان دارد که البته مسئولان محترم ارگان‌های ذیربط نسبت به نظارت بر سلامت این محصولات اهتمام ویژه دارند و حتما این محصول گواهی‌های لازم را از آنها اخذ نموده اما به گواهی خود تولیدکنندگان این قبیل محصولات همانطور که بر روی بسته‌های آنها نوشته شده، این محصولات حاوی رنگ‌های خوراکی و مواد شیمیایی هستند و به طور قطع مصرف میوه، سبزیجات، مواد لبنی و سایر مواد طبیعی به طور ویژه برای کودکان و بزرگسالان بهتر از مصرف محصولات این چنینی است.

به نظر می‌رسد اولویت صدا و سیمای ملی در پخش آگهی‌های بازرگانی بیشتر کسب درآمد بوده تا حفظ سلامتی و ترویج روحیه پرهیز از مصرف‌گرایی و ساده زیستی. هنوز بیش از چند ماه از تبلیغ بی‌رویه و اعصاب خوردکن کرم حلزون نگذشته است.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.