کدخبر :590 پرینت
01 آبان 1390 - 15:32

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا: کنترل اینترنت را واگذار نمی‌کنیم

متن خبر

رئیس فرماندهی امور سایبری آمریکا اعلام کرد که وی از طرح دادن اختیار به سازمان ملل برای کنترل اینترنت حمایت نمی‌کند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، ژنرال کیث الکساندر که مدیریت آژانس امنیت ملی آمریکا را نیز بر عهده دارد، پس از سخنرانی در یک کنفرانس امنیتی اعلام کرد که از طرح دادن اختیار به سازمان ملل برای کنترل اینترنت حمایت نمی‌کند.

 

هم اکنون آمریکا و شرکت های آمریکایی نقش کنترلی پررنگی بر ساختار و ترافیک اینترنت دارند.

 

در همین حال الف نیز نوشت: ماه گذشته روسیه، چین، ازبکستان و تاجیکستان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کردند که در آن درخواست ارائه‌ی مجوز به کشورها برای داشتن حق کنترل اینترنت مطرح شد. در این پیش‌نویس که ۱۴ سپتامبر به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، همچنین درخواست تعیین یک آئین نامه و مقررات برای امنیت اطلاعاتی مطرح شد.

 

در این درخواست عنوان شده است که بررسی بین‌المللی درون چارچوب سازمان ملل در مورد این مقرارت بین‌المللی با هدف دستیابی به اجماع نظر سریع درباره قوانین و مقررات بین المللی مربوط به رفتار کشورها در فضای اطلاعاتی انجام شود.

 

چین از طریق بیش از ۱۰ هزار نیروی پلیس سایبری که بر فعالیت اینترنتی کاربران نظارت دارند، اینترنت را کنترل می کند. مقامات روسیه نیز در چند سال اخیر اقداماتی را در راستای کنترل فعالیتهای اینترنتی در این کشور انجام داده‌اند. دولتهای ازبکستان و تاجیکستان نیز به دنبال کنترل فعالیتهای اینترنتی بوده‌اند.

 

این ژنرال آمریکایی پیشنهاد تقویت امنیت اینترنت با استفاده از "فناوری ابر" را مطرح کرد. وی خاطر نشان کرد که از دیگر تکنولوژی‌هایی که دامنه دید تهدیدهای سایبری علیه شبکه‌ها را گسترش می دهند، نیز می توان برای بهبود امور امنیت فضای سایبری استفاده کرد و همکاری‌ها میان کشورها در امور امنیت سایبری باید تقویت شود.

 

این مقام نظامی آمریکا تصریح کرد که امریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا شرکت‌های آمریکایی باید ملزم به افشای اطلاعات مربوط به حملات سایبری باشند یا خیر؟

وی افزود: توسعه اینترنت توسط آمریکا منافع و آسیب پذیری‌های فراوانی به همراه داشته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.