کدخبر :587 پرینت
01 آبان 1390 - 11:22

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری مهر خبر داد: بومی سازی نرم افزار کشف تقلب بانکی

متن خبر

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری مهر از بومی سازی نرم افزار کشف تقلب در سیستمهای بانکداری الکترونیکی خبر داد و گفت: تولیدکنندگان نرم افزار در کشورمان به سفارش این موسسه در حال تولید و بومی سازی نرم افزار کشف تقلب برای نظارت برخطرات سیستم های الکترونیکی بانکداری هستند.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، "غلامحسن تقی نتاج" در همایش رویکرد سیستماتیک در مدیریت ریسک، اظهار داشت: 43 درصد تخلفات نظام بانکی به سیستم‌های بانکداری الکترونیکی برمی‌گردد به نحوی که بانکداری الکترونیکی میزان تخلفات خارج سازمانی را تا 4 درصد افزایش داده است براین اساس استفاده از سیستم های بومی برای جلوگیری از این میزان تخلفات به شدت احساس می‌شود.

 

وی تخلفات خارج سازمانی بانکی را مربوط به تقلب و هک سیستم های بانکی و سوء استفاده‌های حقوقی و مالی عنوان کرد و ادامه داد: در کشور ما با توجه به سیستم نوپای بانکداری الکترونیکی این میزان تخلفات خیلی چشمگیر نیست.

 

تقی نتاج با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی همچنین می تواند فسادها و تخلفات داخلی بانکی را به شدت کاهش دهد، بر لزوم فعالیت های توسعه ای بانک‌ها در بخش بانکداری الکترونیکی تاکید کرد و افزود: عملیات بانکداری الکترونیکی در کاهش پولشویی و جلوگیری از بازتولید خسارت‌هایی که ممکن است بانکهای سنتی به اقتصاد کشور وارد کنند کمک قابل توجهی خواهد شد.

 

این کارشناس بانکداری الکترونیکی با تاکید براینکه باید به سمت بانکداری الکترونیکی پیشرفته حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: ساز و کارهای نظارتی در سیستم های الکترونیکی بسیار پررنگ تر بوده و براین اساس باید استفاده از این ابزار در فرهنگ ما نهادینه شود.

 

وی با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی به دلیل ماهیت گستردگی و ویژگیهای منحصر به فردی که دارد ریسکها و خطرهای متنوعی نیز به همراه دارد ، ادامه داد: از جمله شاخص های تاثیرگذار در افزایش ریسک در بانکداری الکترونیکی ، سرعت تغییرات تکنولوژیکی ، تغییر انتظارت مشتریان  و افزایش پدیداری شبکه های اینترنتی در دسترس عموم است .

 

تقی نتاج با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی بانکداری الکترونیک و با اشاره به عدم تحمل ریسک در بانکداری الکترونیک در کشور خاطرنشان کرد: برخی از موسسات برای مواجه نشدن با این خطرها ممکن است خدمات بانکداری الکترونیکی را ارائه ندهند و یا خدمات محدودی را از طریق سایتهای اطلاع رسانی ارائه دهند که بدون تردید این روش موجب عقب ماندن از رقبا و از دست دادن مشتریان در دنیای کنونی می شود .

 

به گفته وی ضروری است که تمامی بانک‌های کشور با تجهیز و تمهید مناسب و استفاده از فناوری‌های نوین آمادگی قابل قبولی برای مقابله با ریسک‌های احتمالی در حوزه بانکداری الکترونیکی داشته باشند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.