کدخبر :583 پرینت
01 آبان 1390 - 08:57

/گزارش سیتنا/ خیال آسوده ی مزاحمان ایرانسلی از تبعات احتمالی

متن خبر

 اگرچه به اذعان مدیرعامل ایرانسل، در ایرانسل هیچ سیم کارت بدون هویتی وجود ندارد، ولی حجم بالای شکایات مردمی از مزاحمت های تلفنی دارندگان سیم کارت ایرانسل حاکی از این موضوع است که با وجود هویت دار بودن سیم کارت های ایرانسل، احتمالا این حجم بالای مزاحمت ها از سوی مشترکانی صورت می گیرد که سیم کارت به نام خودشان در شبکه ثبت نشده است و این موضوع حاکی از نابسامانی مدیریت مشترکان از سوی مدیران ایرانسل است.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، "علیرضا دزفولی" در نشست خبری اخیر خود با خبرنگاران در حالی تاکید کرد که در ایرانسل هیچ سیم کارتی که به نام کسی ثبت نشده باشد و یا به عبارت دیگر بی هویت باشد وجود ندارد که معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید در پنج ماهه ی نخست سال جاری بیشترین خواسته ی مردم رسیدگی به مزاحمت های تلفنی صورت گرفته از سوی سیم کارت های ایرانسل بوده؛ به گونه ای که طی این مدت 174 مورد درخواست در این حوزه به رگولاتوری ارایه شده است. در این حال مدیرعامل ایرانسل اظهار داشت که در هفت ماه اخیر تعداد مزاحمان ایرانسلی 3 هزار مورد گزارش شده است.

 

معمولا مشترکانی که سیم کارتی به نام خودشان در سیستم ثبت شده باشد نسبت به مزاحمت های تلفنی اقدام نمی کنند و بیشترین حجم مزاحمت های تلفنی در حوزه ی همراه از سوی مشترکانی است که از سیم کارت های چند دسته گشته در بازار استفاده می کنند و اگرچه این سیم کارت ها نیز به نام افرادی که خریدار اولیه ی سیم کارت بوده اند در شبکه ی اپراتور ثبت شده است ولی به جهت خرید و فروش های خارج از عرف در بازار، سیم کارت به نام آخرین خریدار در شبکه ثبت نشده است. در این موارد فرد مزاحم با اطلاع از اینکه سیم کارت به نام فرد دیگری در شبکه ثبت شده است نسبت به مزاحمت های تلفنی اقدام کرده و مطمئن است که احیانا کمترین تبعات متوجه اش خواهد شد.

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) سال گذشته نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای مقابله با کلاهبرداری ها و مزاحمت هایی که از طریق سیم کارت های بی نام و نشان اپراتور دوم انجام می شد به ایرانسل اخطار داد و تاکید کرد که سیم کارت های جدید نباید بدون ثبت مشخصات دارنده واگذار شوند که ایرانسل نیز سیم کارت مشترکانی که مالک قطعی مشخصی نداشتند را مسدود کرد.

 

از سوی دیگر در دوره هایی برای احزار هویت مالک سیم کارت، ایرانسل با ارسال پیامکی به خطوط مشترکانش و چک کردن شماره ملی آنها در صورت بروز اختلاف در کد ملی ارسالی و کد ملی ثبت شده در مرکز نسبت به قطع خط اقدام می کرد؛ که به نظر می رسد این بررسی باید به صورت متناوب انجام شود تا مزاحمت ها از سوی مشترکان خاطی ایرانسل به حداقل ممکن کاهش یابد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.