کدخبر :572 پرینت
29 مهر 1390 - 13:42

فیچر Siri آی‌فون 4s دستورات شفاهی کاربران را اعمال می‌کند

متن خبر

با ارایه آی‌فون ۴ اس شرکت اپل و فیچر Siri بر آن، پروژه‌ی هر چه سریع‌تر قادر ساختن کاربر برای مکالمه با رایانه کلید خورد. این امکان مدیون شخصی‌تر شدن اطلاعاتی‌ است که گوشی‌ هوشمند می‌تواند از کاربر داشته باشد.

 

به گزارش سیتنا، آی‌فون ۴ اس آخرین گوشی هوشمند شرکت اپل که ۱۴ اکتبر روانه بازار شد، در طی سه روز چهار میلیون فروش رفت. این در حالی‌ است که این گوشی تا کنون تنها در هفت کشور دنیا عرضه شده است و قرار است تا  ۲۸ اکتبر در ۲۲ کشور دیگر و تا آخر سال در کل در ۷۰ کشور به فروش رود.  آی‌فون ۴ در سه روز ابتدای فروش‌اش در تابستان گذشته، ۱/۷ میلیون فروش داشته است.

 

دویچه وله گزارش داد که با این‌همه گوشی ۴ اس فرق چندانی خصوصاَ از نظر ظاهری با آی‌فون ۴ ندارد. اما جالب‌ترین تفاوت‌اش، وجود فیچر جدیدی است که حکم یک دستیار صوتی را دارد. اپل نام این فیچر جدید را "سیری" (Siri)  گذاشته است. سیری این امکان را به کاربر می‌دهد تا به صورت صوتی با گوشی در تماس باشد. صدای این منشی روبوتیک صدای یک زن است که فعلاَ مکالمه با او به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ممکن است.

 

"سیری" کارهای مختلفی را می‌تواند انجام دهد، از تنظیم ساعت گوشی گرفته تا جستجوی رستوران نزدیک محل حضور کاربر. البته این دستورات باید به یکی از زبان‌های قابل فهم سیری به او داده شود. قرار است تعداد این زبان‌ها در آینده بیش‌تر از سه زبان کنونی شود.

 

به گزارش سیتنا، سیری همچنین امکان تایپ ایمیل‌ها و اس‌ام‌اس‌هایی را که کاربر به‌طور شفاهی برایش می‌خواند، دارد و به نوشته تایم، این وظیفه را بسیار بهتر از نرم‌افزار گوشی‌های مبتنی بر اندروید (سیستم‌عامل گوگل) انجام می‌دهد. رقابت فشرده‌ای وجود دارد که می‌توان آن را رقابت در زمینه ارایه تکنولوژی ارتباط صوتی با رایانه تعریف کرد.

 

اکنون با تولید فیچر سیری هر چه بیش‌تر جهان ارتباطات به سمت ارتباط صوتی کاربر با رایانه پیش می‌رود. فیچری نظیر سیری پیغام صوتی کاربر را به پیغام کتبی و دستور شفاهی را به عمل تبدیل می‌کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.