کدخبر :4591 پرینت
20 آبان 1391 - 15:15

زورگیری سامسونگ و ال جی در بازار ایران

فقط سامسونگ و ال جی دو برند لوازم خانگی کره جنوبی در سال ۹۰ بیش از سه میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته‌اند و این رقم بیش از تخلف سه هزار میلیارد تومانی بانکی اخیر و بالاتر از تمام سرمایه مورد نیاز برای انتقال آب دریای خزر به مرکز ایران است!

متن خبر

به گزارش سیتنا، گشتی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد شرکت‌های کره‌ای با درج کد مدل‌های جدید روی محصولات قبلی خود، آن‌ها را به عنوان محصولات جدید ارایه کرده و از این مسیر افزایش قیمت‌های خودرا بدون مشکل انجام داده‌اند و این در حالیست که طبق گزارشهای دریافتی سال گذشته از این طریق بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.

پیش فروش ال سی دی و ال ای دی ها گرانقیمت این دو برند را هم به فهرست بالا اضافه کنید ! در حالی که قیمت مانیتور های سامسونگ تا چند ماه پیش به 190 هزار تومان هم نمی رسید امروز و پس از اعمال تحریم ها این شرکت مانیتور های خود را با قیمت 500 هزار تومان و ان هم تحویل چند هفته بعد به مشتریان می فروشد و این چیزی نیست جز دزدی سرگردنه!

جالب این‌جاست که طبق قوانین کشور کره هیچ برند لوازم خانگی غیر کره ای نمی تواند محصولات خود را به این کشور صادر کند و تنها دو شرکت کره ای تولید کننده لوازم خانگی ۹۰ درصد بازار این کشور را در دست دارند و سایر برندها مابقی سهم را در اختیار دارند و در خیابان‌های سئول ـ پایتخت کشور کره ـ نیز به‌ندرت اثری از کالاهای خارجی مشاهده می شود.

صنعت لوازم خانگی یک صنعت پر اشتغال است و در حال حاضر با توجه به اینکه تنها ۳۰ در صد بازار لوازم خانگی ایران تولید داخلی است، اگر سهم بازار شرکتهای خارجی محدود شود، بیش از ۲۵۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان ایرانی فراهم می شود.

دولت تصمیم گرفته تا واردات این محصولات را ممنوع کند نظر شما چیست ؟

منبع: تعامل

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

به نظر شما علت گرانی پنجاه درصدی یخچالهای سامسونگ در ماه جاری به نسبت به ماه گذشته چیست.
در حالی که بسیار از خانواده ها در حال جور کردن وسایل ازدواجشان هستند همون جهزیه این گرانیها عجیب و غریب بوجود آمده ....
آخه نباید کیفیت داشته باشه . فقط بحث تولید ملی و اشتغال نیست که .
بگیری 4 روز بعد بسوزه مثل اینه که انرژی ، پول و سرمایه به هدر مملکت هدر بره .
یک دولت عاقل با ایجاد مناطق صنعتی ویژه و وضع قوانین واردات و مشوق تولید از جمله حذف مالیات برای چند سال . به راحتی میتواند برندهای سرشناس در هرصنعتی را وادار به تاسیس کارخانه در کشور نماید . و این داستان سالهاست که در چین اتفاق میافتد و موجب پیشرفت چین شده.
با سلاتم به نظربنده این دوشرکت با گرفتن ارزمرجع ونکاتی که شما درموردافزایش قیمت مطرح کردید که کاملا درست وصحیح می باشد پولهای کلانی به جیب زدند وازاین طریق توانستند طی این چند سال اخیر ازملاکان بزرگ تهران بشوند در هر صورت این سواستفاده ها ازطرف این دوشرکت شده است .
وقتي جنس با كيفيت و شماره 1 توليد ميكنند مگر مرض دارن از خارج بيارن , ما هم اينهمه انحصار براي خودروسازي گذاشتيم آيا خودروسازي پيشرفتي كرد ؟
وفتي ارزش ريال در مقابل پول شيطان بزرگ اينقدر سقوط كنه خوب معلومه اجناس وارداتي گرون ميشن اين ديگه خيلي روشنه و هيچ ربطي به سر گردنه و اين حرفا نداره .
لطفا براي مخاطب خودتون كمي شعور قائل شويد .
دوست عزیز اگر کمی منطقی و واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنید میبینید که این سامسونگ و ال جی نیستند که جنسشان را گران کرده اند ، وقتی که دلار تا مرز 4 هزار تومان رفت ، کم کم این وسایل هم تا اون حد رسیدند ، و حالا که دلار کمی پائین اومده ، کمافیسابق که هیچوقت هیچ چیز ارزان نمیشود ، آنها هم ارزان نشدند، این آنها نیستند که جنسشان را گران کرده اند ، این ایران است که ریالش دیگر به هیچ نمی ارزد ، واقع بین باشید لطفاً، اصل موضوع را دنبال کنید نه فرعیات ، ما ایرانیها هم که جو گیر تا یه چیز گرون میشه هی ازش بیشتر میخریم که گرونتر نشه، و خودمون پایه رقابتیه تو بازارو به وجود میاریم و تقویتش میکنیم
اين گزارش توسط يك فرد نا آشنا به اقتصاد و شرايط سياسي مملكت نوشته شده است . اينقدر دليل محكم وجود دارد كه صد در صد اين گزارش را بي اساس و آبكي ميكند.
كافي است فقط بداند كه چرا ساير توليد كنندگان خارجي در ايران وجود ندارند و اينكه توليد كننده ايراني نيز كالا و قطعات چيني را با نام توليد داخلي به خلق خدا غالب ميكنند. و ....
100 درصد موافقم .
دولت باید به فکر مردم خودش باشه نه جیب کره ای ها .
البته اگه این زیر میزیها بزاره .
تا کسی میخواد کاری بکنه سریع دهنشو با پول می بندند .
این دنیا که گذراست . همه مسافریم
اون دنیا چه جوابی دارید بدید مسئولین
کسانی که هدیه ها و پولهای بادآورده ال جی و سامسونگ چشماتونو کور و گوشاتونو کر کرده . به خودتون بیاید .
کاری برای مملکت خودتون بکنبد .
خیانت از این بزرگتر که دو تا برند کره ای 90 درصد بازار یک مملکتو تو دست داشته باشند اون وقت جونای ما هم دنبال شیشه و کراک و بی کاری ؟
عجب لااقل شما هم در برابر این همه تحریم یه چیزی از خودتون نشون بدید .
اینقدر ذلیل و خوار نباشید . خاک تو اون سرتون کنن بی لیاقتا که فقط به فکر مال اندوزی خودتون هستید . اون چشای کورتونو باز کنید ببینبد مردم دارن چطور زندگی می کنن اون وقت اون اجنوی ها باید تو مملکت ما انواع مشروبات را کوفت کنن و ناموسای ما رو . . . به خودتون بیاید ! همه مسافریم ها ؟
به نظر من ابتدا بايد به پيشرفت و رفع نواقص توليدات داخلي پرداخت و سپس به زور کالاهاي خارجي را ممنوع کرد... اين که مردم پول براي محصولات داخلي بپردازند اما جنس بي کيفيت و ناکارآمد تحويل بگيرند هم جور ديگري از زورگيري است
اگر این دولت میخواد اینکار رو بکنه همون بهتر که نکنه. چون این محصولات انحصاری میشه.بهتره به جای اینکه محصول رو فقط از کره وارد کنیم بریم سراغ کشورهای اروپایی و بقیه کشورها. اگه یه محصولی انحصاری بشه چون هیچ سیستم کنترلی و هیچ کنترلی در ایران وجود نداره میشه مثل خودروسازهای کشور که محصولشون رو به هرقیمتی که میخوان میفروشن. کره بازارخودش روانحصاری کرده ولی اگه نگاه کنید میبینید اونا واقعا مسلمونن و قیمت محصولاتشون مناسب ومتناسب با کیفیت خوبشه و درضمن مردمش هم محصولات خودشون رو بیشتر میپسندن چون هم ارزونه هم با کیفیت
کرۀ جنوبی "بی بوته" ای است که بزرگان صنعت جهان را عاصی کرده است
آقا اگر واقعا می خواین از تولید داخل حمایت کنید. بخشش های مالیاتی بدهید. به خدا سوگند که تمام ارگانها مثل اداره گاز و برق و مالیات و ... می خواهند تا جایی که ممکن است به نفع خود و به ضرر تولید کار کنند. بر کارخانه ای که خوابیده است 200 میلیون تومان مالیات بسته اند... اگر دولت واقعا میخواهد به تولید برسد به این مسائل اول رسیدگی شود که یک سرباز ساده نتواند با باج گیری یک معدن را 2 هفته تعطیل کند و بگوید اگر می خواهید برید شکایت کنید و تا از مرکز دستوری برسد 1 ماه تعطیل خواهید بود.
نهایتاً راه حل خوبی نیست اما فقط در یک حالت می تونه منطقی باشه و اون هم بروز جنگ واقعی در ماه های آینده هست که از حالا ایران خودش رو برای اون روز آماده می کنه تا دلار هاش رو به هر قیمتی شده برای نیاز های استراتژیک حفظ کنه.
اصلا موافق نيستم چون سامسونگ واقعاً جنس خوب ميده تو بازار و قيمت اون و هزينه اي كه بابت مثلا يخچال مي ديم واقعا مي ارزه كيفيت محصولاتشون عاليه ولي جنس ايراني چي دو برابر اونا بايد پول بدي ولي اصلا كيفيت نداره مثل همين پرايد هاي سايپا كه واقعا مفت هم نمي ارزه من نمي دونم اين مردم ايران چطوري دلشون مياد پولشون رو بابت پرايد هدر بدن ( البته شايد مجبورن خدا مي دونه ) ولي آدم تو مترو له بشه يا پياده مسيرها رو طي كنه بهتر از خريدن پرايده از شركت سايپا هست . بهتره سايپا رو تعطيل كنيد كه هرو روز پرايد زپرتيش رو گرونتر مي كنه .
من یک تلویزیون سامسونگ ۲۹ اینچ خریدم که یک ماه نشده سوخت
سه بار تعمیر رفت ولی حتی روشن نشد. شرکتش هم هیچ خسارتی نداد. به نظر من خدمات پس از فروش افتضاحی دارد. غیر اینکه خوب خود تلویزیونش هم لابد ایراد داره که اصلا کار نکرد
اگه قیمت خارجی و ایرانی یکی باشه ترجیح میدم جنس باکیفیت تر رو که معمولا خارجی هستش رو داشته باشم.
بخشودگی مالیاتی - کمک مالی - کمک مهندسی - وام با بازپرداخت بلند مدت بهترین راه کار است که هم دلار خارج نشه هم کالای داخلی بسیار ارزانتر به بازار بره و هم بسیار باکیفیت تر ارائه بشه.اینطوری شاید به صادرات هم برسیم
اجناس ایرانی کیفیت ندارند.خودم به شخصه اگر مشکل مالی نداشته باشم هم لوازم خانگی و هم خودرو خارجی میخرم.نه از لوازم ایرانی راضیم و نه از خودرو های ایرانی.فقط الکی میگویند راه تورا میخواند ویا سایپا مطمین.به تبلیغات نیست.خود محصول باید با کیفیت باشد
دوستانی که این مطلب رو میخونند بهتر هستش نظر کارشناسی بدن تا اینکه فقط حرف بی دلیل برنن . 1 - کیفیت کالاهای خارجی با ایرانی قابل مقایسه نیست و قیمتش هم همینطور . 2- کالاهای خارجی با اهداف بلند مدت جلب مشتری تولید می شوند اما کالاهای ایرانی اکثران چیزی به اسم مشتری مداری براشون غریبست . 3- کالاهای خارجی تولید شده که در خارج از کشور تولید می شوند بیشتر از 60 % حق گمرکی واردات دارند که این باعث افزایش چشمگیر قیمت کالاها میشه . 4 - دولت با این حق گمرکی چه حرکت خاصی در زمینه تولید داخلی انجام داده ؟ 5 - شرکت های داخلی به دلیل فشارهای وارده از طرف دولت ، نبود مواد اولیه با کیفیت ؛ گرانی غیر قابل باور این مواد مجبور به تولیدات با کیفیت بسیار پایین هستند . این تازه در صورتی هست که دنبال سود بیشتر نباشند وگرنه با پایین امدن کیفیت سود بسیار بالایی نصیب این شرکت ها میشه . برای حسن ختام لازمه به دوستان گوشزد کنم کالاهای ایرانی در کمتر از 6 ماه گدشته بیشتر از 50 % افزایش قیمت داشتند اما حرفی ازش زده نمیشه ؛ دوستانی که دست اندرکار هستند میتونن برای متال اقزایش قیمت کالاهای گروه صنعتی انتخاب ، الکترو استیل ؛ هیمالیا ؛ امرسان و الان که فصل سرماست قیمت های بخاری های شرکت های مختلف رو بررسی کنند حتما نویسنده این مطلب به این تحقیقات به نتایج روشنتری خواهد رسید .
حضور محترم مدیر سایت
درج این مطلب درجایی که 2 سطر بالاتر از آن توسط شما تبلیغ سامسونگ وجود دارد , در جایی که خود شما و همکاران شما از منافع آن ارتزاق میکنید , کار درستی نیست و مصداق بارز همان ضرب المثل میباشد که ذکر کردم. آیا خجالت آور نیست ؟!!
در بخش تبلیغات و بازاریابی سام سرویس نسبت به این قراردادهای تبلیغاتی حتما تجدید نظر خواهد شد
با سپاس
با سلام و احترام حضور بازدیدکننده گرامی.
موضوع مطرح شده در متن خبر مشکلی است که مردم با آن دست به گریبانند که طبیعتا باید با تدبیر دست اندرکاران و مسوولان محترم مرتفع گردد. از سوی دیگر سیتنا طی روزها و هفته های گذشته نقدهای بسیاری نسبت به مدیریت بازار از سوی مخاطبان دریافت کرده که این مطلب نمونه ای از مواردی است که تاکنون منتشر نشده است.
در هر صورت اگر قطع همکاری سامسونگ با رسانه ها راهگشاست بفرمایید اقدام کنید.
دوستان اشتباه از خودتون بوده بنده از 5 سال پیش از محصولات مادیران هم صوتی و تصویری و هم کامپیوتری استفاده می کدم و جالب به این بود جز خرابی یه کنترل گیرنده دیجیتال هیچ کدوم از محصولاتی که دارم حتی به گارنتی هم نخورد اون کنترل هم با کلی عضر خواهی همونجا برای تعویض کردن
فقط مادیران
www.maadiran.com
با دوست عزیزم واقعا موافقم .بخدا راست میگه .من خودم لوازم خانگی دارم و دارم مقایسه میکنم لباسشویی ال جی با ده سال ضمانت گیربکس قیمتش از اسنوا که دو سال ضمانت داره ارزون تر هستش .ببخشید مگه مشتری مغز خر خورده مارک ایرانی بر داره و خارجی رو کنار بزاره .گروه انتخابواقعا خجالت بکشن که اینهمه قیمت رو بالا بردند .چه خبره ؟؟؟؟؟شب میخوابم صبح زنگ میزدم میبینم قیمتش تغییر کرده .
پدرم led سامسونگ خريد تصوير عالي، زنده و شفاف، ام من گول تبليغات lg را خوردم led سه بعدي lg خريدم تصوير تا بي كيفيت است اصلا آشغال است چهار ميليون پولم دور ريختم
ma 1 side LG DARIM hamash kharabe vali ye samsung darim vaghean khobe.lg nakharid ashghale
در مورد مطلب بالا : اسنوا هم موتور گیربکس دار ( بدون تسمه ) را 10 سال ضمانت(وارانتی) تعویض دارد.................... برای تسمه دار 2 سال ضمانت

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.