کدخبر :3983 پرینت
27 شهریور 1391 - 19:05

دانشگاه بدفوردشایر رکورددار جهانی برگزاری بزرگترین "گیم جم" شد

متن خبر

بریتانیا، رکورددار جهانی برگزاری بزرگترین همایش گیم جم شد و شرکت کنندگان در این گیم جم در پایان همایش گواهی نامه ثبت رکورد در کتاب جهانی گینس را دریافت کردند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، دانشگاه بدفوردشایر در شهر لوتون میزبان یک همایش تولید جمعی گیم (بازی کامپیوتری) بود. اصطلاحا به چنین اجتماعاتی "گیم جم" گفته می شود. این گیم جم از نظر تعداد نفرات شرکت کننده به یک رکورد تازه دست یافت.

هر همایش "گیم جم"، در واقع محل گرد هم آمدن تولیدکنندگان و برنامه نویسان گیم است. شرکت کنندگان در تیم های مختلف گروه بندی می شوند. هر کدام از تیم ها موظف هستند که در یک چارچوب زمانی مشخص و محدود دست به ساخت گیم بزنند.

 

در "گیم جم" دانشگاه بدفوردشایر، ۳۲۹ دانشجو شرکت کردند و برنامه به مدت ۴۸ ساعت متوالی ادامه داشت. کمپانی مایکروسافت و سرویس آموزش آنلاین Train2Game برگزارکننده این رقابت بودند.

همه گیم های ساخته شده در این همایش، اختصاصا برای سیستم عامل ویندوز ۸ بودند.

ریچارد ویلسون، مدیر اتحادیه تولیدکنندگان مستقل گیم در اروپا - موسوم به Tiga - گفته است: "اکنون بریتانیا، رکورددار جهانی برگزاری بزرگترین همایش گیم جم شده است و این یک دستاورد ارزشمند برای صنعت تولید گیم محسوب می شود."

او همچنین گفته: "داشتن توانایی برای ساخت یک گیم در عرض ۴۸ ساعت به خودی خود پدیده ای شگفت انگیز است. چرا که ساخت یک گیم با کیفیت برای یک کنسول بازی، چندین ماه و میلیون ها پوند هزینه برمی دارد."

در پایان مهلت ۷۲ ساعته این گیم جم، در مجموع، ۴۱ عنوان گیم ساخته شد. گروهی از متخصصان صنعت گیم، این عناوین را مورد بازبینی و قضاوت قرار خواهند داد. در نهایت، گیم های برگزیده، اجازه خواهند داشت که پس از انجام کارهای تکمیلی، مستقیما به "ویندوز استور"، فروشگاه آنلاین مایکروسافت ارسال شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.