کدخبر :313663 پرینت
23 دی 1403 - 09:26

نقش معاونت فناوری اطلاعات مخابرات در ارتقای امنیت سایبری سازمان‌ها

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: معاونت فناوری اطلاعات مخابرات، نقش مهمی در ارتقای امنیت سایبری سازمان‌ها دارد و ایجاد و نظارت بر سامانه‌های امنیتی، حفظ اطلاعات محرمانه و جلوگیری از تهدیدات سایبری از جمله وظایف کلیدی آن است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس مرتضی بهرامی در بازدید از ادارات کل سامانه‌های پشتیبانی کسب‌وکار و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، ضمن قدردانی از کارکنان این حوزه مستقر در مرکز کوی نصر، به گفت‌وگوی صمیمانه با آن‌ها پرداخت.

در این نشست صمیمانه آخرین دستاوردها و پروژه‌های جاری در حوزه فناوری اطلاعات بررسی شد.

وی در تشریح  اهداف و استراتژی بلندمدت و کوتاه‌مدت این حوزه گفت: با توجه به سرعت تحولات فناوری، لازم است بخش‌های مختلف با نوآوری و استفاده از دانش بومی، پیشرو در ارائه خدمات بهتر به مردم باشند.

بهرامی بر اهمیت به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های بومی تأکید و تصریح کرد: این معاونت، نقش مهمی در ارتقای امنیت سایبری سازمان‌ها دارد و ایجاد و نظارت بر سامانه‌های امنیتی، حفظ اطلاعات محرمانه و جلوگیری از تهدیدات سایبری از جمله وظایف کلیدی آن است.

سرپرست فناوری اطلاعات با بیان این‌که طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت‌های ابری بومی، نیاز شرکت مخابرات به فناوری‌های خارجی را کاهش داده و امنیت داده‌ها را تضمین می‌کند، افزود: این زیرساخت‌ها بستری برای ارائه خدماتی نظیر ذخیره‌سازی، محاسبات ابری و سرویس‌های نرم‌افزاری فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات، بستر نوآوری و ایده‌پردازی است، گفت: این معاونت با اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در رقابت با سایر حوزه های ارتباطی موفق باشد.

بهرامی ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم‌ها، بر نقش کلیدی فناوری اطلاعات در تحول حوزه های مختلف در شرکت مخابرات تأکید کرد و گفت: معاونت فناوری اطلاعات با توسعه و مدیریت زیرساخت‌های ارتباط با مشتری، به شرکت مخابرات کمک می‌کند تا تعاملات خود را بهینه کرده، رضایت مشتریان را افزایش داده و جایگاه خود را در بازار رقابتی تقویت کند.

وی ادامه داد: این زیرساخت‌ها نه‌تنها تجربه مشتریان را بهبود می‌بخشند، بلکه به موفقیت بلندمدت شرکت نیز کمک می‌کنند.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات، همچنین این معاونت را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشبرد تحول دیجیتال و نوآوری در سازمان‌ها برشمرد و بر نقشی کلیدی آن در پیشرفت فعالیت‌های شرکت‌ تأکید کرد.

در پی بازدید سرپرست معاونت فناوری اطلاعات از مرکز نوآوری نصراللهی، در نشستی با  کارشناسان و رؤسای ادارات، ضمن معرفی وضعیت موجود سامانه‌ها به بیان طرح‌ها دیدگاه‌ها و برنامه‌های توسعه و تحول سرویس‌های فناوری پرداختند.

مهندس سید ایمان اقوامی، مدیرکل مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ضمن خیر مقدم به مهندس بهرامی سرپرست جدید معاونت فناوری اطلاعات با قدردانی از زحمات کارکنان این اداره کل به تشریح دستاوردها و پروژه‌های این اداره کل پرداخت.

وی با اشاره به اینکه کارکرد اصلی این اداره کل ایجاد سامانه‌هایی برای آگاهی، توجه، جذب و تبدیل مخاطب به مشتری و نگهداری و حفظ آن در محصولات و سرویس‌های مخابرات ایران است، اظهار داشت: در آغاز سفر مشتری و ارائه تجربه نوین و بهبود آن در بهره‌برداری از خدمات شرکت مخابرات ایران از وظایف و کارکردهای مشخص سرویس‌ها و سامانه‌های تحت مدیریت این اداره کل است.

وی در ادامه به معرفی ادارات و تیم‌های این اداره کل و پروژه‌های این مجموعه پرداخت.

اقوامی، مراکز تماس ارتباط با مشتریان شامل ۲۰۲۰، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱۷، فاکس متمرکز، تلفن گویا، ۲۰۱۱۹، ۱۹۲، ۳۰۱۷ و… مرکز تماس ۱۱۸ شامل IVR 118، سامانه جست‌وجوی اپراتوری، سامانه ثبت مشاغل ۱۱۸ را از جمله سامانه‌ها و سرویس‌های حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: سامانه‌های کاربردی، شامل مخابرات من، وب‌سایت‌ها، سامانه بازرسی، کد دستوری USSD، وای‌فای عمومی (PUBLIC WIFI)، نظرسنجی، سامانه سرویس ارزش افزوده ۷۰۷۰ (کسب‌تل)، درگاه پیامک مخابرات ایران و تیم طراحی وب‌سایت و UI/UX نیز از دیگر سامانه‌ها و سرویس‌های این حوزه است.

در ادامه مهندس اقوامی به بیان استراتژی، اهداف و ACTION PLAN های کوتاه‌‌مدت و بلندمدت این اداره کل برای ایجاد تحول و نوآوری در خدمات فناوری اطلاعات و همچنین بهره‌برداری از فناوری‌های نوین هوش مصنوعی در سامانه های ارتباط با مشتری  پرداخت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.