در پی اقدامات ضد ایرانی گوگل، کسب درآمد گوگل از کاربران ایرانی به حداقل رسید
در واکنش به عدم عرضهی برخی خدمات گوگل برای کاربران ایرانی همچون اندروید مارکت، گوگل آنالیتیکس (Analytics) و گوگل کد، چندی است که گوگل ادوردز (AdWords) در ایران فیلتر شده است تا کسب درآمد گوگل از کاربران ایرانی نیز به حداقل ممکن کاهش یابد.
به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، گوگل ادروردز (AdWords) قابلیتی است که به صاحبان کسبوکار امکان میدهد تا آگهیهای تبلیغاتی خود را در میان محتویات سایت گوگل به نمایش در بیاورند.
این ساز و کار باعث میشود تا صاحبان کسبوکار آگهیهای خود را در صفحاتی مرتبط به دست مشتریان احتمالی برسانند و هزینه درج آگهی را به دو شکل مبلغی به ازای هر کلیک و یا مبلغی به ازای هر نمایش پرداخت کنند.
در حال حاضر مشکلی برای به نمایش در آمدن این آگهیها در گوگل وجود ندارد اما کاربران و مشتریان احتمالی پس از کلیک روی این آگهیها به جای ورود به سایت شرکتها با صفحه فیلترینگ مواجه میشوند.
بر اساس نتایج تحقیقات به عمل آمده که از سوی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی، کل سود موتور جستجوی گوگل در سال 2011 حدود 36 میلیارد دلار بوده که سود این موتور جستجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، 443 میلیارد تومان – البته با قیمت دلار 1600 تومانی - تخمین زده شده است. بر این اساس هر ایرانی روزانه به طور میانگین 5 بار در گوگل جستجو میکند و میانگین سالیانه تعداد دفعات جستجو در گوگل توسط کاربران ایرانی یکهزار و 825 بار اعلام شده است.
بر اساس گزارش بی بی سی، گوگل کلیک پیش از این اعلام کرد که به دلیل تبعیت از قوانین آمریکا در راستای تحریم ایران، برخی از محصولات و خدمات گوگل همچون اندروید مارکت و گوگل کد برای کاربران ایرانی عرضه نمیشود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید