کدخبر :3867 پرینت
18 شهریور 1391 - 18:03

نقش روابط‌عمومی در مدل تکامل زیستی بنگاه‌ها بررسی می‌شود

متن خبر

مقاله «نقش روابط‌عمومی در مدل تکامل زیستی بنگاه‌ها» توسط امیر لعلی در نخستین کنفرانس «روابط‌عمومی و صنعت» که روز 20 شهریورماه با موضوع «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

به گزارش سیتنا، دبیر کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» در خصوص این مقاله گفت: بر اساس اصول اولیه اقتصاد، هدف از فعالیت اقتصادی کسب سود است اما آنچه در اقتصاد متعارف از مفهوم «سود» برداشت می‌شود، سود حسابداری است و نه سود اقتصادی که بر این مبنا همواره سعی می‌شود تحلیل فعالیت‌های اقتصادی بر مبنای «حداکثر سازی سود» صورت گیرد.

 

لعلی افزود: نگاهی عمیق به فعالیت بنگاه‌ها در عصر حاضر و پس از گذشت بیش از دویست سال از ارائه نظریه حداکثر سازی سود (به معنای کسر درآمدها از هزینه تمام شده تولید یا ارائه خدمت) می‌رساند که این مفهوم از سوی بنگاه‌ها به طور مستقیم دنبال نشده، بلکه امروزه افزایش قدرت رقابت و ایجاد شرایطی برای باقی‌ماندن در «بازار» و عرصه رقابت اقتصادی هدف اصلی بنگاه‌هاست و این تلاش برای بقا منجر به تکامل بنگاه‌ها و تکامل بنگاه‌ها نیز در نهایت موجب باقی‌ماندن بنگاه در عرصه فعالیت و رقابت اقتصادی می‌شود.

سردبیر ماهنامه مدیریت ارتباطات اظهار داشت: در فرآیند تکاملی بنگاه‌ها، روابط‌عمومی‌ها نقش مؤثری دارند و می‌توانند با استفاده از ابزارهای در اختیار خود بازار مخاطبان و مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قرار دهد. در واقع روابط‌عمومی‌ها عاملی مؤثر در جهت‌دهی به دست نامرئی بازار برای انتخاب محصول تولید تولیدی هستند.

شرکت‌های صتسا، ویستابست، بانک ملی ایران، بانک توسعه تعاون، مؤسسه مالی و اعتباری مهر، خانه صنعت، معدن و تجارت، شرکت ساماندهی صنعت اسب ابرش، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، خبرگزاری‌های رسمی کشور، خبرگزاری بین‌المللی پیام کوتاه نسیم و روزنامه‌های دنیای اقتصاد، جهان اقتصاد، عصر اقتصاد، کار و کارگر، تفاهم، حمایت، اعتماد، خراسان و هفته‌نامه‌های عصرارتباط، دنیای نوین کسب‌و‌کار، جوان ری، ماهنامه‌های صنعت حمل و نقل، مدیریت ارتباطات و انتشارات سیمای شرق در برگزاری کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی مشارکت دارند.

«نقش روابط‌عمومی‌ در ارتقای کمی و کیفی تولید ملی»، « روابط‌عمومی و نقش آن در بازارسازی تولیدات داخلی»، « روابط‌عمومی، صنعت و فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی»، «روابط‌عمومی، صنعت و تعاملات حرفه‌ای با رسانه‌های عمومی»، «روابط‌عمومی، صنعت و تبلیغات» و «روابط‌عمومی، صنعت و نظام دریافت و پرداخت» محورهای اصلی این کنفرانس هستند.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.