کدخبر :3824 پرینت
15 شهریور 1391 - 21:22

"رایتل" در مشهد، اصفهان و قم آماده‎ی راه‌اندازی است

متن خبر

معاون فناوری و امور بین‌الملل وزیر ارتباطات، از راه‌اندازی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در استان‎های مشهد {خراسان رضوی}، اصفهان و قم خبر داد.

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، "محمد کرم‌پور" گفت: شبکه ملی اطلاعات در کشور در حال راه‌اندازی است و کارهای اولیه آن انجام شده است.

 

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این شبکه هم می‌توانیم مسائل امنیتی حوزه ارتباطات و اطلاعات را دنبال کنیم و هم می‌توانیم افزایش سرعت و پهنای باند را انجام دهیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از راه‌اندازی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در پنج استان کشور خبر داد و گفت: این سیم‌کارت‌ها در فضای مولتی مدیا کار می‌کنند و در تهران و کرج راه‌اندازی شده است و در استان‌های مشهد، اصفهان و قم نیز تجهیزات آن آماده راه‌اندازی است.

کرم‌پور با بیان اینکه در زمینه شبکه فیبر نوری، در حوزه داخلی تقریبأ هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: به هر مقدار و در هر کجا لازم باشد، پهنای باند را در تمام نقاط کشور انتقال می‌دهیم. برای دوره 5 ساله نیز 2 تا 3 برابر افزایش و چنانچه لازم باشد آن را به میزان 10 برابر افزایش خواهیم داد.

وی همچنین به حضور ایران در کنگره جهانی پست در دوحه اشاره کرد و گفت: کنگره جهانی پست بزرگترین مجمعی است که در حوزه بین‌الملل به موضوعات پست در جهان می‌پردازد و مقررات و ضوابط بین‌الملل و هماهنگی‌های بین‌الملل از وظایف این کنگره است و دارای یک شورای عملیاتی و یک شورای اداری است.

معاون فناوری امور بین‌الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما به دنبال عضویت ایران در شورای اداری و عملیاتی اتحادیه جهانی پست هستیم و همکاران ما در شرکت پست جمهوری اسلامی پیشنهاداتی را آماده کرده‌اند تا در کنگره جهانی پست آن را ارائه کنند.
انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.