ابلاغ حذف هزینه مکالمات ناموفق زیر سه ثانیه به اپراتورهای تلفن همراه
مدیر کل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مصوبه حذف هزینه مکالمات ناموفق کمتر از سه ثانیه از صورتحساب مشترکان به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد.
به گزارش سیتنا،"غلامرضا داداش زاده" در گفتوگو با فارس، اظهار داشت: دستورالعمل حذف هزینه مکالمات ناموفق کمتر از 3 ثانیه از صورتحساب مشترکین، به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده است.
مدیر کل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تاریخ دقیق ابلاغ این مصوبه را به خاطر ندارم، تاکید کرد: اما میدانم که این مصوبه ابلاغ شده است.
وی خاطر نشان کرد: این مصوبه بسیار جدید است و شاید از تاریخ ابلاغ آن بیش از یک هفته یا ده روز نگذشته باشد.
به گزارش سیتنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه مردادماه این کمیسیون، موضوع حذف هزینه مکالمات قطع شده (تا 3 ثانیه) در شبکههای تلفنهمراه از صورتحساب مشترکین را بررسی کرده است.
این کمیسیون پس از بررسی، مقرراتی را در این خصوص برای دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفنهمراه تصویب کرده است.
بنا بر این گزارش، تمامی مکالمات قطع شده تا سه ثانیه که بر مبنای اطلاعات ثبت شده در فایل شارژینگ(CDR) مشترکین به عنوان قطع ارتباط غیر معمول است ( شامل تمامی موارد مندرج در پارامترcause for termination فایل شارژینگ که در آنها ختم مکالمه به صورت نرمال ثبت نشده باشد) از صورتحساب مشترکین حذف شوند.
بر اساس این گزارش، تمامی اپراتورها موظف هستند زمینههای لازم برای نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اجرای طرح مذکور فراهم کنند.
بر اساس این مصوبه، سازمان تنظیم مقررات موظف به نظارت دقیق بر حسن اجرای طرح و ارائه گزارش نتایج حاصله طی دورههای سه ماهه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وزارتخانه خواهد بود.
همچنین این طرح به صورت آزمایشی و به مدت 6 ماه اجرا خواهد شد و کمیسیون بر اساس گزارش سازمان نسبت به تصمیمگیری نهایی در خصوص تغییرات احتمالی در طرح اقدام خواهد کرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید