کدخبر :3589 پرینت
25 مرداد 1391 - 11:37

دومین رقابت‎های بزرگ بازی‎های رایانه‎‏ای ماتریس برگزار می‌شود

متن خبر

دومین رقابت های بزرگ بازی های رایانه‏‎ای  ماتریس  در تاریخ 18 تا 23 شهریورماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا بخش عمده‏‎ای از مخاطبین این شرکت را نسل جوان تشکیل می‎‏دهند؛ صنعت گیمینگ حدود 40 سال پیش با متحرک سازی 2 خط آغاز شد و امروزه یکی از حساس‏ترین و پردرآمدترین صنایع جهان محسوب می‏‎گردد. ابزاری بسیار قدرتمند که جنبه‏‎های مختلفی فراتر از تفریحی اعم از اجتماعی، هنری و حتی سیاسی را پوشش می‏‎دهد.

 

روزگاری گیمینگ و اصطلاحاً گیمر بودن تقریباً معادل عبارت "بیکار" بودن تلقی می‎شد. اگر می‏‎گفتند کسی با رایانه‏‎اش گیم بازی می‏‎کند این مفهوم را تداعی می‏‎کرد که "لابد کار بهتری بلد نیست" ولی همین مقوله امروزه میلیون‏‎ها نفر را تحت عنوان حرف‎ه‏ای های بازی‏‎های تصویری مشغول کرده است. ده‏‎ها شرکت با ارزش‎‏های میلیارد دلاری درگیر توسعه و ساخت محصولات و صدها تیم در رده‏های جهانی از این راه کسب درآمد دارند.

 

جوانان ایران همیشه در مسائل علمی پیشرو بوده‎‏اند. فارغ از فشارها و محدودیت‏‎ها و امکانات نابرابر، ما همیشه در المپیادهای علمی که زمینه اصلی شناسایی نخبگان است، حضور چشمگیری داشته‎‏ایم و داریم. به خاطر دارم زمانی که رقابت‏‎های عجیبی به صورت غیر رسمی، ما بین نخبگان زیرزمینی ایران و هکرهای جهانی در جریان بود و همواره شاهد پیروزی‏‎های غرور آفرین این دانشمندان کوچک بوده‏‎ام.

 

هدف اصلی در اینجا بررسی گیمر به عنوان ورزشکار الکترونیک می‏‎باشد. تیم‏‎های بین المللی در رزومه‎‏های خود از واژه “Athlete in E-sport” استفاده می‏‎کنند. یک گیمر حرف‎ه‏ای در این سطوح می‎‏بایست از تمرکز بسیار بالا، سلامتی روحی و جسمی و همچنین توانایی همکاری و هماهنگ سازی خوبی برخوردار باشد. این‏ها دقیقاً همان ویژگی‏‎های  اصلی یک ورزشکار هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.