استفادهی توئیتر از چرخ و فلک لندن به عنوان پلاکارد تبلیغاتی
بازیهای المپیک برای بسیاری شرکتها بهترین بهانه برای افزایش درآمد است. توییتر نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای همین از چرخ و فلک مشهور لندن به عنوان یک پلاکارد تبلیغاتی استفاده کرده است.
به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، ساکنان لندن بهانههای زیادی برای شکایت از حال و هوای حاکم بر این شهر دارند. گروهی از اوضاع امنیتی و گروهی دیگر از ترافیک شدید در خیابانها ناراضی هستند. به تازگی در پی همکاری مسئولان با شبکهی اجتماعی توئیتر میتوان این نارضایتی را به وضوح بر سطح یکی از نمادهای مهم شهر لندن تماشا کرد.
"چشم لندن" یا "چرخ هزاره"، بزرگترین چرخ و فلک اروپا و یکی از جاذبههای مهم توریستی این شهر، به تابلویی برای منعکس کردن خرسندی، نارضایتی و یا بینظری مردم در مورد بازیهای المپیک تبدیل شده است.
به این ترتیب که با توجه به میزان و کیفیت توییتهای ارسال شده در این زمینه از سوی کاربران، چشم لندن به رنگ زرد برای توییتهای مثبت، سبز برای نظرات خنثی و بنفش برای نظرات منفی در میآید.
این اقدام توییتر تنها بخش کوچکی از فعالیتهای تبلیغاتی این شرکت برای بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن است. بخشی از این استراتژی که به امید بالا رفتن شمار کلیکها و افزایش درآمدهای تبلیغاتی طراحی شده، همکاری نزدیک با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" آمریکاست.
این شبکه قرار است در طول برگزاری مسابقات المپیک، توییتر را با اطلاعات و ویدئوهای بهروز تغذیه کند. افزون بر آن برچسب (هشتگ) المپیک در توییتر در زمان پخش زنده تمامی گزارشهای شبکهی "ان بی سی" به صورت زیرنویس نمایش داده خواهد شد.
آمارهای پژوهشی نشان دادهاند که بسیاری از تماشاگران تلویزیون وقایع مهم را به صورت همزمان در شبکههای اجتماعی نیز دنبال میکنند و از همین رو "ان بی سی" نیز امیدوار است میزان مخاطبان خود را در همکاری با توییتر افزایش دهد.
دو شرکت مشهور جنرال الکتریک و پراکتر اند گمبل (شرکت چند ملیتی آمریکایی)، قراردادی با توییتر برای پخش آگهی امضا کردهاند. گفته میشود که شبکهی "ان بی سی" از سود حاصل از این قرارداد سهمی نخواهد داشت.
راه رفتن بر لبه تیغ
به گزارش سیتنا، به باور کارشناسان سهیم شدن توییتر در رویدادهای ورزشی میتواند برای این شبکهی اجتماعی پرطرفدار ناکامی نیز به همراه داشته باشد. در بازیهای المپیک زمستانی سال ۲۰۱۰ استقبال ورزشکاران و طرفدارانشان از شبکههای اجتماعی نظیر توییتر برای ایجاد ارتباط با یکدیگر موجب افزایش توجه و علاقه عمومی به بازیهای المپیک شد و رکورد بر جای گذاشت.
اما از سوی دیگر طعم تلخ تجربه مسابقات اخیر اتومبیلرانی فرمول یک در بحرین نیز نشان داد که علاقه عمومی به یک رویداد ورزشی میتواند به سرعت نزول کند.
هکرهای گروه ناشناس در اعتراض به برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در بحرین برای مدتی سایت فرمول یک را از کار انداختند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید