کدخبر :3267 پرینت
30 تیر 1391 - 11:37

اقدام بی سابقه ای که در مایکروسافت روی داد

متن خبر

فایننشال تایمز نوشت شرکت مایکروسافت اعلام کرد در سه ماهه دوم امسال متضرر شده است.

به گزارش سیتنا به نقل از انتخاب، شرکت مایکروسافت اعلام کرد برای نخستین بار از سال 1986 متضرر شده است. مایکروسافت در سال 1986 به یک شرکت عمومی تبدیل شده است. این شرکت اعلام کرده است ارزش مبادلات اینترنتی و درآمدهای پیش بینی شده برای به روز رسانی سیستم عامل ویندوز هشت که به تازگی به بازار وارد می شود، کاهش یافته است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد در سه ماهه نیمه دوم امسال چهار صد و نود و دو میلیون دلار متضرر شده است. در مقایسه با درآمد پنج میلیارد و نهصد میلیون دلاری مدت مشابه در سال گذشته، میزان زیان این شرکت معادل شش سنت در هر سهم برآورد شده است. میزان سودآوری مایکروسافت در مدت مشابه سال گذشته معادل شصت و نه سنت برای هر سهم بوده است.

با وجود انتشار خبر زیان مالی مایکروسافت در سه ماهه دوم سال، گزارش ها حاکی از این است که ارزش سهام این شرکت به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نرم افزاهای کامپیوتری جهان دو و نیم درصد افزایش داشته و سی و یک دلار و چهار چهار سنت در هر سهم رسیده است.

هرچند این شرکت اعلام کرده است میزان تقاضای مصرف کنندگان کاهش داشته است، اما افزایش تقاضا توسط کسب و کارهای بزرگ باعث شده است براورد درآمد مایکروسافت در سه ماهه چهارم امسال افزایش نشان دهد. بنا بر برآورد های انجام شده میزان فروش مایکروسافت در سه ماهه چهارم امسال هجده میلیارد و ششصد میلیون دلار خواهد بود. این میزان درامد در مقایسه با فروش مدت مشابه این شرکت هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

این روزنامه نوشت: با آغاز سال مالی جدید در این ماه شرکت مایکروسافت قصد دارد نرم افزارهای ویندوز هشت، ویندوز تلفن هشت، ویندوز سرور 2012 و آفیس 2013 را به بازار عرضه کند.

مایکرو سافت همچنین در درآمد پانصد و چهل میلیون دلاری خود از فروش ویندوز هشت تجدید نظر کرد. این شرکت تصمیم گرفته است ویندوز هشت را با پانزده دلار تخفیف به بازار عرضه کند. گفته می شود این نرم افزار جدید در بیست و ششم اکتبر امسال به بازار عرضه می شود. این شرکت پیش بینی کرده است درآمد حاصل از فروش ویندوز هشت در سه ماهه سوم سال یک میلیارد تا یک میلیارد و دویست میلیون دلار خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.