کدخبر :3265 پرینت
30 تیر 1391 - 11:34

رادان خبرداد: کشف 60 درصدی جرایم مجازی

متن خبر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در حال حاضر 10 استان کشور به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتالی جرم مجهز شده‌اند، اعلام کرد: در سال جاری مابقی استان‌ها نیز به این آزمایشگاه‌ها مجهز می‌شوند.

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگرچه میزان وقوع جرم در فضای مجازی نسبت به گذشته شدت بیشتری گرفته اما قدرت پلیس در فضای مجازی به 60 درصد رسیده است، گفت: در بهترین کشورهای دنیا که قدمت پلیس سایبری آنان به بیش از 10 سال می‌رسد همچون کشورهای کره، چین و آمریکا، قدرت کشف آنان در بهترین حالت به 20 درصد می‌رسد.

دشمن در عرصه جنگ نرم پشیمان می‌شود

وی افزود: همان‌گونه که ایران در جنگ سخت توانست دشمن را ناامید کند، افسران ما نیز همانند جنگ سخت دشمن را شرمنده می‌کنند. دشمن حتما در عرصه جنگ نرم پشیمان می‌شود.

رادان با بیان اینکه امروز سایر دستگاه‌های مرتبط نیز تسلط کاملی بر فضای سایبری دارند، گفت: در حوزه جرایم سایبری با تمام قدرت به پیش‌بینی جرایم، مقابله و تحمیل ایده و نظر اقدام می‌کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه فضای سایبری تنوع بسیاری دارد و می‌تواند تاکتیک‌های جدیدی را تحمیل کند، گفت: امروزه با استفاده از جوانان متعهد، متدین و متخصص در فضای مجازی تسلط خوبی در این عرصه داریم، اما انتظار پلیس کشف 80 درصدی جرایم در فضای مجازی است.

تجهیز تمام استان‌ها به ادله دیجیتالی جرم

رادان با بیان اینکه افق چشم‌انداز پلیس در عرصه کنترل جرایم سایبری، کشف 80 درصدی است، گفت: البته این کار سختی است، اما با این حال دشمنان را در حوزه سایبری نسبتا متوقف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در 15 ماه گذشته، 10 استان به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتالی جرم مجهز شده‌اند، گفت: در سال جاری مابقی استان‌ها نیز به این آزمایشگاه‌ها مجهز می‌شوند.

تاسیس آزمایشگاه پرتال فتا تا پایان سال جاری در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد

به گزارش سیتنا (citna.ir)، رادان با بیان اینکه این آزمایشگاه‌ها در بازیافت اطلاعات جرم و همچنین کشفیات، قابلیت بی‌نظیری دارند، همچنین اعلام کرد: تاسیس آزمایشگاه پرتال فتا تا پایان سال جاری در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد.

جانشین فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نواقص موجود در گشت امنیت اخلاقی، گفت: ما در چرایی اجرای این طرح مشکلی نداریم، اما در چگونگی اجرای آن تفاوت وجود دارد اما در مجموع در اجرای ماموریت‌ها به عدد اجرای ماموریت‌ها، اشکالات وارده کم است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.