کدخبر :309490 پرینت
02 آبان 1403 - 13:16

ببینید | سردار جلالی: انتظار داریم هیچ دستگاه اجرایی از سرورهای خارجی استفاده نکند

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، گفت: انتظار داریم که از این به بعد هیچ دستگاه اجرایی از سرورهای خارجی استفاده نکند، استفاده از سرورهای بومی در امنیت سایبری کشور بسیار مهم است و باید از آن حمایت کامل صورت گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری گفت: از سال گذشته بر این باور بودیم که با ورود فناوری هوش مصنوعی به حوزه‌های مختلف، لازم است در چندین بخش از فضای سایبری از این فناوری بهره‌برداری کنیم.

وی، ادامه داد: ما به شدت به ابزارهای بومی و داخلی نیاز داشتیم که امنیت کشور را در مواجهه با حوادثی مانند حملات سایبری یا انفجار پیجرها تضمین کند.

جلالی، افزود: یکی از نمونه‌های موفق این حوزه تولید سرور بومی است که توسط چند شرکت دانش‌بنیان فعال تولید شده و نقش اساسی در امنیت و دفاع سایبری دارد. این سرورها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی ساخته شده‌اند و انتظار داریم که از این به بعد هیچ دستگاه اجرایی از سرورهای خارجی استفاده نکند. استفاده از سرورهای بومی در امنیت سایبری کشور بسیار مهم است و باید از آن حمایت کامل صورت گیرد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، گفت: همچنین، در حوزه‌های دیگر مانند دیوارهای آتش (فایروال) نسل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی نیز محصولات خوبی تولید شده است.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.