کدخبر :306637 پرینت
06 شهریور 1403 - 16:58

انتشار نامه دولت بایدن به شرکت متا برای سانسور محتوا

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل متا با انتشار نامه‌ای افشا کرد که دولت بایدن در زمان همه‌گیری کرونا، پلت‌فرم‌های اینستاگرام و فیس بوک را برای سانسور محتوی مرتبط با این بیماری تحت فشار قرار داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل «متا»، شرکت مادر واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک در نامه‌ای به تاریخ ۲۶ اوت به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که مقامات ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده شرکت او را برای سانسور محتوی مربوط به همه‌گیری کرونا در شبکه‌های اجتماعیش در زمان شیوع آن تحت فشار قرار دادند و افزود اگر چنین چیزی تکرار شود، با آن مقابله می‌کند.

زاکربرگ همچنین از این که پیش‌تر درباره این فشارها لب به سخن نگشوده و همچنین درباره برخی تصمیمات شرکتش درباره حذف برخی محتوی‌ها ابراز تاسف کرد.

مارک زاکربرگ گفت: :در سال ۲۰۲۱ مقامات جو بایدن، از جمله کاخ سفید، مکررا تیم ما را برای ماه‌ها در جهت سانسور محتوی‌ها خاصی در ارتباط با بیماری کرونا از جمله محتوی طنز و هجو تحت فشار قرار دادند و زمانی که با مقاومت ما مواجه شدند، ابراز استیصال کردند.»

او افزود: «به باور من فشار دولت اشتباه بود و از این که درباره آن صحبت نکردیم، پشیمانم. همچنین تصمیماتی گرفتیم که فکر می‌کنم که اگر درک و اطلاعات امروزمان را داشتیم، آن‌ها را اتخاذ نمی‌کردیم.»

مارک زاکربرگ

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.