کدخبر :306572 پرینت
05 شهریور 1403 - 10:48

از کار افتادن گوشی‌ آیفون با تایپ برخی کاراکترهای خاص

کارشناسان فناوری به کاربران آیفون هشدار داده‌اند که تایپ دو علامت نقل قول و دو نقطه‌ویرگول (""::) در نوار جستجوی برنامه تنظیمات آیفون باعث از کار افتادن رابط کاربری Springboard می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کارشناسان فناوری به کاربران آیفون هشدار داده‌اند که تایپ برخی کاراکترهای خاص در گوشی‌های آیفون می‌تواند باعث از کار افتادن دستگاه شود.

این مشکل توسط یک محقق امنیتی به نام کنستانتین کشف شده است.

طبق گزارش تک‌کرانچ، تایپ دو علامت نقل قول و دو نقطه‌ویرگول (""::) در نوار جستجوی برنامه تنظیمات آیفون باعث از کار افتادن رابط کاربری Springboard می‌شود. کنستانتین در هشداری نوشت: این کار را با مسئولیت خودتان انجام دهید.

محققان PCMag با آزمایش این باگ دریافتند که پس از تایپ این کاراکترها، صفحه نمایش سیاه شده و پس از چند ثانیه نمایش لوگوی آیفون، صفحه اصلی قفل شده مجدداً بارگذاری می‌شود. این مشکل همچنین در صورت تایپ این کاراکترها در نوار جستجوی کتابخانه برنامه‌ها نیز رخ می‌دهد.

رایان استورتز، محقق امنیتی iOS، پس از بررسی این باگ اعلام کرد که این مشکل یک باگ امنیتی نیست و تنها باعث از کار افتادن موقت دستگاه می‌شود.

این نوع باگ‌ها در سال‌های گذشته نیز وجود داشته‌اند. در سال ۲۰۱۵، رشته‌ای از نمادها و حروف عربی باعث از کار افتادن آیفون می‌شد. در سال ۲۰۱۸ نیز یک حرف از زبان تلوگو هندی باعث قفل شدن و از کار افتادن برنامه‌های پیام‌رسان مختلف شد. این مشکل اپلیکیشن‌هایی مانند iMessage، واتساپ، جیمیل، اوت‌لوک و فیس‌بوک مسنجر را تحت تأثیر قرار داد.

آخرین مورد از این نوع باگ‌ها در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که در آن تایپ ترکیبی از حروف زبان سندی به همراه پرچم ایتالیا باعث از کار افتادن گوشی می‌شد.

انتظار می‌رود اپل در به‌روزرسانی‌های آینده iOS این باگ را برطرف کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.