کدخبر :306547 پرینت
04 شهریور 1403 - 20:20

برگزاری سومین همایش بین‌المللی هوش مصنوعی در عربستان سعودی

سازمان فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان سعودی (SDAIA) سومین اجلاس جهانی هوش مصنوعی را از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در ریاض برگزار می‌کند و قرار است در این اجلاس بیش از ۳۰۰ تن از دانشمندان و کارشناسان عرصه هوش مصنوعی از ۱۰۰ کشور جهان شرکت کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این سازمان با حمایت شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد، رییس شورای وزیران و رییس هیئت‌مدیره سازمان فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان سعودی فعالیت می‌کند. 

قرار است در این اجلاس بیش از ۳۰۰ تن از دانشمندان و کارشناسان عرصه هوش مصنوعی از ۱۰۰  کشور جهان شرکت کنند. این اجلاس در مرکز همایش‌های بین‌المللی ملک عبدالعزیز در ریاض برگزار خواهد شد.

این همایش یکی از مهم‌ترین گردهمایی‌های کارشناسان و علاقه‌مندان این حوزه محسوب می‌شود و ریاض به‌زودی شاهد حضور کارشناسان فناورهای هوش مصنوعی، سیاست‌گذاران و سازندگان قوانین این عرصه از سراسر جهان خواهد بود. 

شرکت‌کنندگان در این اجلاس در ریاض گرد هم خواهند آمد تا ایده‌ها و دیدگاه‌های‌شان را برای تعیین چارچوب‌ها و اصول اخلاقی عمومی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی ارائه دهند و به گسترش بهره‌برداری از راه‌حل‌های هوش مصنوعی برای تسریع روند پیشرفت در حوزه‌های مختلف و ساختن آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آینده کمک کنند.

این نشست با اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، که هدفش تبدیل عربستان سعودی به مرکز فنی جهانی برای آخرین فناوری‌های پیشرفته مرتبط با هوش مصنوعی است، هم‌راستا خواهد بود.

در این همایش شمار زیادی از شخصیت‌های بین المللی تاثیرگذار در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی در جهان حضور خواهند داشت که از آن جمله می‌توان به استفان شنور، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‌های دیجیتال فدرال آلمان، پروفسور سیمون سی، رییس مرکز جهانی فناوری هوش مصنوعی شرکت انویدیا، الکس سمولا، مدیرعامل شرکت بوسن آمریکا در حوزه هوش مصنوعی، جولی سوئیت، مدیرعامل شرکت اکسنتور، نیک استودر، مدیرعامل شرکت اولیور وایمن، کریستیانو آمون، مدیرعامل شرکت کوالکام جهانی، آماندیپ جیل، نماینده دبیرکل سازمان ملل در زمینه فناوری، و داگلاس اشمیت، مدیرعامل خدمات و فناوری‌های شرکت دل، اشاره کرد. افزون براین، تعدا زیادی از شخصیت‌های برجسته در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی از سایر کشورهای جهان نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

در جریان این همایش توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های محلی و بین‌المللی متعددی امضا خواهد شد. عربستان سعودی به راه‌اندازی ابتکارهای بین‌المللی در حوزه اطلاعات فناوری و هوش مصنوعی نیز اقدام خواهد کرد که هدف آن خدمت به سایر کشورهای جهان است. این اجلاس همچنین گامی برای تحقق آرمان‌های عربستان سعودی با هدف تبدیل کردن این کشور به الگویی پیشرو در حوزه هوش مصنوعی و برخورداری از قابلیت‌های بالایی است که عربستان را قادر می‌سازد آخرین روندها و نوآوری‌های موجود در جهان را اتخاذ کند و از تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه حمایت کند.

این همایش میزبان شماری از مقام‌های بلندپایه و وزرا، روسای سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، مدیران اجرایی بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان، نخبگان و دانشمندان حوزه اطلاعات فناوری و هوش مصنوعی خواهد بود. البته حضور شخصیت‌های تاثیرگذار یادشده می‌تواند بر اهمیت این اجلاس بیفزاید.

این اجلاس شامل بیش از ۱۲۰ جلسه گفت‌وگو و کارگاه خواهد بود که طی آن سخنرانان موضوعات مورد علاقه‌ جامعه جهانی در حوزه اطلاعات فناوری و هوش مصنوعی را بررسی خواهند کرد.

در این اجلاس همچنین موضوعات بسیاری ازجمله نوآوری و صنعت در زمینه هوش مصنوعی، نقاط عطف برای شکل دادن به آینده‌ای بهتر برای هوش مصنوعی، هوش مصنوعی در سطح محلی و جهانی، بهینه‌سازی رابطه هوش انسانی و هوش مصنوعی، رابطه داده‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی مولد و اخلاق هوش مصنوعی، زیرساخت‌ها و پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی و تاثیر هوش مصنوعی بر رشد شهرهای هوشمند به بحث و گفت‌گو گذاشته خواهد شد.

سومین دوره همایش جهانی هوش مصنوعی ادامه‌دهنده دستاوردهای دو دوره قبلی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ است، به‌ویژه اینکه همایش‌های قبلی نتایج مثبتی داشتند و به راه‌اندازی پروژه‌ها و ابتکارات بین‌المللی به نام عربستان سعودی منجر شدند و به تقویت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هوش مصنوعی و کاربردهای آن کمک بسیاری کردند. ازجمله نتایج این اجلاس، که نقطه عطفی در مسیر پیشرفت فناوری عربستان سعودی به شمار می‌آید، تاسیس مرکز بین‌المللی تحقیقات و اخلاق هوش مصنوعی است.

این همایش یکی از مهم‌ترین نشست‌های ملی خواهد بود که به تحقق اهداف و برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی در حوزه تنوع و رونق‌بخشی به اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری کمک می‌کند، به‌ویژه اینکه از مجموع ۹۶ هدف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، ۶۶ هدف آن مستقیم و غیرمستقیم به حوزه دانش و فناوری مرتبط است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.