کدخبر :305912 پرینت
23 مرداد 1403 - 10:53

تغییرات شرکت اپل برای همسویی با قوانین کمیسیون اروپا

پس از آن‌که کمیسیون اروپا تحقیقات خود درباره تخلفات احتمالی شرکت اپل از مقررات فناوری این بلوک را آغاز کرد، اپل هفته پیش با تغییر سیاست‌های خود، فروش اپلیکیشن‌های شرکت‌های دیگر را در بازار فروش خود مجاز کرد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، کمیسیون اروپا قصد داردکه تغییرات سیاستی اپل را ارزیابی کند و بازخوردهای توسعه‌دهندگان و دیگر بازیگران بازار را در نظر بگیرد.

پس از آن‌که کمیسیون اروپا در ماه ژوئن تحقیقات خود درباره تخلفات احتمالی شرکت آمریکایی «اپل» از مقررات فناوری این بلوک را آغاز کرد، اپل هفته پیش با تغییر سیاست‌های خود، فروش اپلیکیشن‌های شرکت‌های دیگر را در بازار فروش خود مجاز کرد.

اپل قبلا به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌داد تا مشتریان را از طریق «لینک‌های خارجی» به وبسایت‌های دیگر هدایت کنند تا تراکنش‌ خود را آنجا انجام دهند. با این حال، کمیسیون اروپا این اقدام را محدودکننده دانست و اپل را به نقض «قانون بازارهای دیجیتال» اتحادیه اروپا متهم کرد که هدفش محدود کردن نفوذ شرکت‌های بزرگ فناوری است.

در پاسخ به این اتهامات، اپل اعلام کرد که توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند پیشنهادات و خدمات خود را به طور مستقیم در داخل اپلیکیشن‌های‌شان و نه فقط در وبسایت‌های دیگر تبلیغ کنند. این تغییر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به طور گسترده‌تری با مشتریان ارتباط برقرار کرده و خدمات خود را ارائه دهند.

اپل در عین حال دو هزینه جدید را با این تغییرات معرفی کرد. این شرکت اکنون پنج درصد هزینه جذب کاربر جدید و ۱۰ درصد هزینه خدمات فروشگاه برای هر فروشی که در طول ۱۲ ماه پس از نصب اپلیکیشن انجام شود دریافت می‌کند، صرف نظر از اینکه فروش در کجا صورت گرفته است.

این هزینه‌ها با انتقاداتی مواجه شده است، به‌ویژه از سوی «اسپاتیفای»، شرکت تولیدکننده محتواهای مختلف صوتی، که مدت‌هاست با اپل درباره لینک‌های داخلی درگیر است. یک سخنگوی اسپاتیفای اپل را به خاطر تحمیل هزینه‌های زیاد برای ارتباطات ابتدایی با کاربران به نقض قانون بازارهای دیجیتال متهم کرد.

کمیسیون اروپا نیز نگرانی‌هایی درباره هزینه‌های جدید اپل ابراز و اعلام کرده که این هزینه‌ها ممکن است بیش از میزان ضروری برای جبران خدمات اپل باشد. کمیسیون اروپا قصد دارد تغییرات سیاستی اپل را ارزیابی کند و بازخوردهای توسعه‌دهندگان و دیگر بازیگران بازار را در نظر بگیرد.

پرونده کمیسیون اروپا اولین پرونده بزرگ علیه اپل تحت قانون بازارهای دیجیتال است، و تخلفات احتمالی این شرکت می‌تواند به جریمه‌ای تا ۱۰ درصد از درآمد جهانی سالانه آن منجر شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.