کدخبر :305861 پرینت
22 مرداد 1403 - 12:30

حمایت انجمن IEEE ایران از معرفی ستار هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات

رئیس انجمن IEEE (مهندسان برق و الکترونیک) ایران، گفت: با توجه به تجربه دکتر سیدستار هاشمی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و اشراف و تسلط او بر حوزه‌های تخصصی ICT و هوش مصنوعی، او را گزینه‌ای مناسب برای سکانداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌دانیم.

متن خبر

دکتر حسین عسکریان ابیانه، رئیس انجمن IEEE ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی این انجمن از معرفی دکتر سیدستار هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت چهاردهم، گفت: ما در زمینه های مختلف برق که شامل رایانه و هوش مصنوعی، قدرت و انرژی و بخش وزارت علوم است، فعال هستیم.

وی، ادامه داد: امروزه وزارت نیرو و بخش انرژی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که هوش مصنوعی در آن مطرح است، برجسته هستند و حضور افراد دانشگاهی که تجربه عملی در سطح بالا داشته باشند نیز در این وزارتخانه ها موثرتر است تا اینکه صرفا افراد دانشگاهی یا صنعتی حضور داشته باشند.

رئیس انجمن IEEE (مهندسان برق و الکترونیک) ایران، اظهار کرد: خوشبختانه در این دو وزارتخانه وزاری پیشنهادی این ویژگی ها را دارند و دکتر علی آبادی تجربه کاری در حوزه نیرو را دارد و از بعد علمی هم با تجربه هستند و انتخاب خوبی برای سکان وزارت نیرو است.

عسکریان، خاطرنشان کرد: در وزارت ICT بخش ارتباطات و هوش مصنوعی حساس تر است و دکتر ستار هاشمی در حوزه ICT تجربه دارند و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم بودند و در زمینه های علمی نیز هم تجربه داخل کشور را دارند و هم تجربه خارج کشور و مدتی هم در استان فارس مسوولیتی داشتند و طرح های تحقیقاتی خوبی داشتند و در دانشگاه های معتبر تحصیل کردند و گزینه مناسبی برای وزارت ارتباطات است.

وی، افزود: وزیر ارتباطات دولت چهاردهم باید از متخصصین دانشگاهی و صنعتی با توجه به اشرافی که به موضوع دارند، استفاده کند و بنده با توجه به مسوولیتی که در انجمن IEEE ایران و انجمن جهانی IEEE دارم، مطمئن هستم همکاران دانشگاهی و صنعتی هم برای وزارت نیرو و هم برای وزارت ICT کمک خواهند کرد و با ارائه مشورت تخصصی در خدمت این دو وزیر هستیم و در صدد رفع مشکلات حوزه کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.