سرمایهگذاری بدون نقش تکنولوژی در مدیریت شهری، ممکن نیست
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، گفت: سال، سال سرمایهگذاری است، اما این مهم بدون تحلیل درست از افکار عمومی، انتظارات مردم و نقش تکنولوژی در مدیریت شهری، ممکن نیست؛ هر شهر نسخهای منحصر به خود دارد و روابط عمومیها باید چشم بینای شهرداریها در این مسیر باشند.
به گزارش سیتنا، سعود نصرتی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، در نخستین نشست سراسری مدیران ارتباطات شهرداریهای کشور که صبح امروز با حضور رئیس شورای اطلاعرسانی دولت در ساختمان بلدیه تهران برگزار شد، با اشاره به تغییرات بنیادین در شیوههای اطلاعرسانی، تاکید کرد: آیا روابط عمومی با تفکر ۳۰ تا ۴۰ سال پیش، امروز کارایی دارد؟ مطمئنا ندارد. ساختارهای سنتی باید جای خود را به ساختارهای هوشمند و لحظهنگر بدهند.
وی با بیان اینکه اطلاعرسانی دیگر هفتگی و روزانه نیست بلکه لحظهای شده، افزود: همه شهروندان امروز خبرنگارند. دیگر کسی منتظر انتشار اخبار در هفتهنامهها نمیماند. از اینرو باید چارت سازمانی روابط عمومیها بازنگری و اصلاح شود.
نصرتی با اشاره به اینکه ۸۶ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند، تصریح کرد: افرادی که در حوزه روابط عمومی فعالیت میکنند باید بدانند که زمان درنگ نداریم. تحلیلهای ضعیف رسانهای میتواند چالشهای جدی برای مدیریت شهری به همراه داشته باشد.
رئیس سازمان شهرداریها همچنین با اشاره به ظرفیت سرمایهگذاری در کشور گفت: ۹ هزار همت سرمایه در بخش خصوصی داریم که ۳۰ درصد آن قابلیت هدایت به مدیریت شهری را دارد. برای جذب این سرمایه نیازمند اعتمادسازی هستیم و این نقش بر دوش روابط عمومیهاست.
او تاکید کرد: اکنون زمان آن است که بهترینها و متخصصترینها در جایگاه روابط عمومی قرار بگیرند. باید پیشنویس بازنگری چارت روابط عمومیها تهیه شود و با کمک دکتر حضرتی، این طرح به نتیجه برسد.
نصرتی در پایان خاطرنشان کرد: سال، سال سرمایهگذاری است. اما این مهم بدون تحلیل درست از افکار عمومی، انتظارات مردم و نقش تکنولوژی در مدیریت شهری، ممکن نیست. هر شهر نسخهای منحصر به خود دارد و روابط عمومیها باید چشم بینای شهرداریها در این مسیر باشند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید