کدخبر :305195 پرینت
09 مرداد 1403 - 13:11

هوش اپل؛ دستیار هوش مصنوعی برای گوشی آیفون

«هوش اپل» که نخستین نسخه پیش‌نمایش دستیار هوش مصنوعی اپل است و شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌ها برای بهبود سیری، تولید خودکار ایمیل‌ و تصویر و مرتب‌سازی اعلان‌ها می شود را برای استفاده در آیفون منتشر کرد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، اپل نخستین نسخه پیش‌نمایش دستیار هوش مصنوعی خود موسوم به «هوش اپل»، که دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌ها برای بهبود «سیری»، تولید خودکار ایمیل‌ و تصویر و مرتب‌سازی اعلان‌هاست، را برای استفاده در گوشی موبایل «آیفون» منتشر کرد.

این نرم‌افزار جدید در نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS 18.1 و نسخه‌های مشابه برای آی‌پد و مک در دسترس است، اما در حال حاضر محدود به توسعه‌دهندگان ثبت‌نامی اپل است که سالانه 99دلار آبونه پرداخت می‌کنند.

برای دسترسی به این سرویس، کاربران همچنین باید پس از به‌روزرسانی دستگاه‌های خود از طریق برنامه تنظیمات اپل، به فهرست انتظار بپیوندند، زیرا این سرویس برای درخواست‌های پیچیده‌تر نیاز به اتصال به سرورهای اپل دارد.

این ابتکار برای اپل اهمیت حیاتی دارد، زیرا سرمایه‌گذاران امیدوارند که ادغام یکپارچه هوش مصنوعی با سیستم ‌عامل اپل موج بزرگی از به‌روزرسانی‌ها را طی سال‌های آینده به دنبال داشته باشد.

قابل توجه است که هوش اپل فقط با آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس و مدل‌های جدیدتر سازگار خواهد بود. پیش‌نمایش فعلی شامل همه ویژگی‌هایی که اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود در ژوئن نشان داد نمی‌شود.

این پیش‌نمایش شامل ظاهر جدید سیری با لبه‌های نورانی، بهبود قابلیت‌های سیری برای درک دستورات حتی زمانی که گوینده تپق می‌زند، توانایی سیری برای پاسخ به سوالات عیب‌یابی محصولات اپل، جستجوی بهتر عکس و ایجاد فیلم، خلاصه‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای ایمیل، پیام‌ها و رونویسی‌های پیام صوتی و ابزارهای نوشتاری سرویس تولید متن اپل است.

با این حال، چندین ویژگی هنوز در پیش‌نمایش هوش مصنوعی در دسترس نیستند. اپل اعلام کرده است که این ویژگی‌ها طی سال آینده منتشر خواهند شد و شامل تولید تصویر، تولید ایموجی، پاک کردن خودکار عکس‌ها، بهبودهای بیشتر سیری با استفاده از اطلاعات شخصی، توانایی انجام اقدامات در داخل برنامه‌ها و ادغام سیستم عامل اپل با «چت جی‌پی‌تی» خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.