کدخبر :304940 پرینت
04 مرداد 1403 - 10:32

چگونگی استفاده هوش مصنوعی در وسایل نقلیه خودران در قطر

قطر زیرساخت خودروهای الکتریکی که با هوش مصنوعی همراه هستند را با معرفی تدریجی ایستگاه‌های شارژ بیشتر و برندهای خارجی خودروهای الکتریکی توسعه داده است و اخیرا، شرکت خودروسازی چینی BYD و شرکت تسلا، جدیدترین شرکت‌هایی هستند که تازه‌ترین مدل‌های خود را عرضه کرده‌اند. 

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، در حالی که فناوری به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، Qatar 365 نگاهی به نحوه استفاده از هوش مصنوعی در کلاس‌های درس و جاده‌ها می‌اندازد. ما همچنین با هنرمند مشهور NFT، آمریتا ستی، آشنا می‌شویم که توضیح می‌دهد چگونه توکن‌های غیر قابل تعویض هنر را متحول کرده و دموکراتیزه کرده‌اند.

فناوری به یک ابزار کلیدی در زندگی روزمره، کار، بازی و اوقات فراغت تبدیل شده است. در این قسمت، Qatar 365 راه‌هایی را که قطر از ماهیت همیشه در حال تغییر فناوری برای شکل دادن به آینده‌ای پایدار و ایمن استفاده می‌کند، بررسی می‌کند. عادل حلیم از سه دانشگاه در شهر آموزش قطر بازدید کرد تا ببیند چگونه مؤسسات آموزش عالی، در حال گنجاندن هوش مصنوعی به‌عنوان بخشی از برنامه درسی خود هستند. از دانشگاه نورث‌وسترن قطر تا دانشگاه جورج‌تاون قطر و دانشگاه کارنگی ملون قطر، اجماع نظر هویدا است - حضور هوش مصنوعی در آموزش موقتی نیست، و تنها راه همگام ماندن، یادگیری در مورد حد و حدود فناوری‌های جدید و نحوه به کارگیری آن‌ها به اخلاقی‌ترین شکل ممکن است.

دنیای NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، که دارایی‌های دیجیتال رمزگذاری‌شده با زنجیره بلوکی منحصربه‌فرد و همه‌کاره هستند، محل تلاقی فناوری، هنر و طراحی است.   هنر NFT برای اولین بار در سال 2014 مورد توجه قرار گرفت و به راهی برای هنرمندان تبدیل شد تا خودشان را ابراز کنند و شاهکارهای خود را بدون نیاز به گره خوردن به یک فضای فیزیکی یا یک گالری هنری گسترش دهند. لیلا حمیرا با آمریتا ستی، هنرمند مشهور دنیای NFT ملاقات کرد، که در مورد اینکه چگونه NFTها هنر را متحول کرده و دموکراتیزه کرده‌اند و اینکه چگونه به تغییر در روندهای مصرف کننده ادامه خواهند داد، نظرات خود را به اشتراک گذاشت. 

سرانجام، لیلا حمیرا سوار اتوبوسی خودران شد که در حال حاضر توسط مواصلات قطر در حال آزمایش است. این اتوبوس کاملاً برقی و بدون راننده توسط یک برنامه هوش مصنوعی هدایت می‌شود. گرچه اندکی زمان خواهد برد تا اتوبوس خودران برای عموم استفاده شود، هیجان تماشای گوشه‌ای از آینده حمل‌ونقل در قطر سر و صدایی ایجاد کرده است. دولت زیرساخت خودروهای الکتریکی خود را با معرفی تدریجی ایستگاه‌های شارژ بیشتر و برندهای خارجی خودروهای الکتریکی توسعه داده است. اخیراً، شرکت خودروسازی چینی BYD و شرکت فناوری آمریکایی تسلا، جدیدترین شرکت‌هایی هستند که تازه‌ترین مدل‌های خود را عرضه کرده‌اند. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.