کدخبر :304939 پرینت
04 مرداد 1403 - 09:46

برنامه گوگل برای انجام بزرگ‌ترین معامله خود

وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد که انتظار می‌رود گوگل به شرکت امنیت سایبری ویز (Wiz)، شرکت نوآفرینی (استارت‌آپ) که تنها چهار سال از تاسیس آن می‌گذرد، ۲۳ میلیارد دلار بپردازد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، بر اساس گزارش‌ها، گوگل در حال مذاکره برای انجام دادن بزرگ‌ترین معامله تاریخ خود است.

وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد انتظار می‌رود این غول فناوری ایالات متحده آمریکا به شرکت امنیت سایبری ویز (Wiz)، شرکت نوآفرینی (استارت‌آپ) که تنها چهار سال از تاسیس آن می‌گذرد، ۲۳ میلیارد دلار (۱۸ میلیارد پوند) بپردازد.

این معامله احتمالی از بزرگ‌ترین معامله گوگل تا به امروز، تملک ۱۲.۵ میلیارد دلاری موتورولا موبیلیتی در سال ۲۰۱۲، تقریبا دو برابر بیشتر است.

ویز به برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان از جمله ئی‌ای (EA)، ب‌ام‌و و سیلزفورس خدمات امنیتی ابری (cloud security services) ارائه می‌دهد.

این شرکت نو‌آفرین مستقر در ایالات متحده آمریکا در ماه مه در دور سرمایه‌گذاری سری ئی، که از اندریسن هوروویتز، ترایو کپیتال (Thrive Capital) و سایر سرمایه‌گذاران خطرپذیر یک میلیارد دلار جذب کرد، ۱۲ میلیارد دلار ارزش داشت.

ویز در سال ۲۰۲۲ با کسب درآمد سالانه ۱۰۰ میلیون دلار در کمتر از ۱۸ ماه پس از تاسیس، به سریع‌ترین شرکت نرم‌افزاری در تاریخ از نظر سرعت رشد تبدیل شد.

اساف راپاپورت، یکی از بنیان‌گذاران ویز، آن زمان در یک پست وبلاگی نوشت: «در حالی که شکستن رکوردها همیشه خوب است، درآمد ما صرفا معیار ارزشی است که به مشتریان ارائه می‌کنیم.»

«زمانی که ما برای نخستین بار ویز را راه‌اندازی کردیم، هدفمان طراحی محصولی بود که نیازهای شرکت‌های پیشرو جهان و تمام پیچیدگی‌ها و ملاحظات عملیاتی محیط‌ آن‌ها را در نظر بگیرد و این برای هر استارتاپی که به آن دست پیدا کند، یک استاندارد بالا است.»

«شرکت‌ها با استفاده از خدمات ویز در محیط‌های ابری خود، با بهبود امنیت، افزایش امکان دیده شدن محصول و افزایش قابلیت تطابق سریع با تغییرات، به یک سطح پیشرفت و بالندگی جدید دست می‌یابند.»

بر اساس وب‌سایت ویز، این شرکت سال گذشته این رقم را بیش از سه برابر کرد و در سال ۲۰۲۳ به درآمد ۳۵۰ میلیون دلار دست یافت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.