بیش از ۹۹.۳ درصد استعلامات در زمان برگزاری انتخابات به شکل برخط انجام شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روز گذشته (هشتم تیر ماه) شبکه ارتباطی پایداری خوبی داشت، زیرا ۹۹.۳ درصد استعلامات در زمان برگزاری انتخابات به شکل برخط انجام شد و قطعیها کمتر از یک درصد بود؛ البته تلاشهایی زیادی توسط خرابکاران انجام شد که با قطع فیبرنوری اختلال ایجاد و انتخابات را دچار مساله کنند.
به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، عیسی زارعپور، اظهار کرد: اتفاق خوبی که در دو دوره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رخ داد این بود که مردم میتوانستند با مدرک غیر از شناسنامه نیز رای دهند. البته طبق قانون برای ریاست جمهوری فقط کارت ملی نیاز بود و برای مجلس مدارک هویتی دیگر نیز قابل ارائه بود.
وی بیانداشت: این مساله مستلزم این بود که زیرساختهای ارتباطی کشور بتواند استعلامات برخط را مدیریت کرده و پاسخ دهد.
وزیر ارتباطات خاطرنشانکرد: روز گذشته اتفاق بسیار خوبی که رخ داد این بود از ۵۸ هزار و۶۴۰ شعبه فعال در سراسر کشور، فقط یک شعبه در وزارت کشور مشکل فنی داشت و متصل نشده بود.
زارعپور تصریح کرد: معنی این تعداد اتصال این است که تا دور افتادهترین نقاط روستایی و صعب العبور که صندوق رای رفته بود، پوشش ارتباطی برای استعلامات در کشور وجود داشت.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: ۹۷ درصد استعلامات از طریق «ای. پی. ان» انجام شد که معنی آن این است که در ۹۷ درصد مواقع اینترنت نسل سوم، چهارم و ۴.۵ در دسترس مردم بوده است. آمارهایی که ما داریم را واقعیتهای میدانی نیز ثابت کرده است و در واقع دسترسی به شبکه ارتباطی در همه جای کشور وجود دارد.
وی افزود: این شبکه پایداری خوبی داشت، زیرا ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط انجام شد و قطعیها کمتر از یک درصد بوده است. تلاشهایی زیادی توسط خرابکاران انجام شد که با قطع فیبرنوری اختلال ایجاد و انتخابات را دچار مساله کنند.
زارعپور ادامهداد: ۲۰ مورد تلاش سهوی و عمدی داشتیم که بیشتر آن عمدی بود. ۹ مورد قطعی داشتیم که بلافاصله ۴۰۰ تیم اتصال فیبرنوری که در سراسر کشور بودند آنها را شناسایی و خنثی کردند. نتیجه نیز این شد که بیش از ۹۹.۳ استعلامات در زمان برگزاری انتخابات به شکل برخط انجام شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید