کد مطلب: 

296264

ممنوعیت ناگهانی واردات کالاهای فناوری اطلاعات در آستانه انتخابات

نایب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه از ممنوعیت ورود کالاهای آی‌تی در زمان انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ممنوعیت واردات کالاهای آی‌تی باعث سردرگمی مردم و افزایش نارضایتی واردکنندگان در این بازه زمانی حساس شده است.
ممنوعیت ناگهانی واردات کالاهای فناوری اطلاعات در آستانه انتخابات

به گزارش سیتنا به نقل از اتاق اصناف تهران، محمدرضا فرجی تهرانی از ممنوعیت ناگهانی واردات کالاهای فناوری اطلاعات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خبر داده و می‌گوید: ممنوعیت واردات کالاهای آی‌تی باعث سردرگمی مردم و افزایش نارضایتی واردکنندگان در این بازه زمانی حساس شده است. چرا که برخی از واردکنندگان به سازمان‌های دولتی کالای مربوطه را فروختند و باید به تعهدات‌شان عمل کنند اما یک‌ شبه و به دلایل نامشخص واردات کالای برخی اقلام آی‌تی ممنوع می‌شود.

او با اشاره به التهاب بازار در پی این اقدام بیان کرد: نمی‌دانیم هدف از این ممنوعیت اقلام آی‌تی آن هم در زمان انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ مصرف‌کننده در بازار به دنبال خرید کالای مربوطه است اما زمانی که از فروشنده می‌شنود کالای مربوطه در بازار موجود نیست معترض و دلسرد می‌شود. این رفتارها از سوی برخی مدیران وزارت صمت در حالی رخ می‌دهد که در این بازه زمانی کاندیدای ریاست جمهوری به دنبال جلب رضایت مردم و آمدن آنها بر سر صندوق های رای هستند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران به عملکرد مدیران وزارت صمت و اقتصاد در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در دوره سه ساله شهید رئیسی برخی بخشنامه‌ها از سوی وزارت صمت و اقتصاد به اشتباه صادر می‌شد و با دوندگی‌ها و نامه‌نگاری‌هایی که با مدیران این وزارت‌خانه‌ها داشتیم برخی از این اشتباهات اصلاح می‌شد و با مذاکرات ما جلوی گرانی و التهاباتی که ممکن بود در بازار ایجاد شود را می‌گرفتیم.

فرجی تهرانی با اشاره به اهمیت انتخاب وزرای صمت و اقتصاد و تاثیر آنها در بازار اظهار کرد: پنج روز به زمان انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و از چهاردهمین رئیس جمهور انتظار می‌رود در انتخابات وزرای صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد دقت کافی داشته باشند چرا که ممکن است از نگاه تجار و بازرگانان ۹۵ درصد مدیران مربوطه در این وزارت خانه عملکرد مطلوبی داشته باشند اما کافی است پنج درصد از این مدیران نسبت به امور نابلد باشند همین افراد در سیستم وزارت خانه‌ها خلل ایجاد کرده و به تنهایی عملکرد کل سیستم و دیگر مدیران را زیر سوال می‌برند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-06-24 08:48

افزودن دیدگاه جدید