کدخبر :295481 پرینت
15 خرداد 1403 - 11:36

چرا بلوبانک از دسترس خارج شد؟

اپلیکیشن بلوبانک و بلوکارت، عصر شنبه 12 خردادماه به دلیل آنچه نوسانات برق در سرویس‌دهنده به مرکز داده‌های بلو (سامانتل) اعلام شد، با اختلال جدی مواجه و دسترسی کاربران به حساب هایشان برای ساعاتی با مشکل روبرو شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اپلیکیشن بلوبانک و بلوکارت، دو سرویس‌ بانکداری دیجیتال، از عصر شنبه 12 خردادماه با اختلال جدی مواجه شد و دسترسی کاربران به حساب هایشان با مشکل روبرو شد.

این اختلال که حدود ساعت ۲۰ آغاز شد و تا چند ساعت ادامه داشت، ظاهراً به دلیل نوسانات برق در سرویس‌دهنده به مرکز داده‌های بلو (سامانتل) اتفاق افتاد. در نتیجه این اختلال، کاربران برای ساعاتی نتوانستند از بلو سرویسی دریافت کنند.

روابط عمومی بلو در این باره گفت تیم اجرایی بلو از همان دقایق ابتدایی، تلاش خود را برای رفع مشکل پیش‌آمده آغاز کرد. بر اساس این بیانیه، در نتیجه این تلاش‌ها، در مرحله اول مشکلات مربوط به بلوکارت، برطرف شد و امکان استفاده از آن در دستگاه‌های خودپرداز، پوز و... فراهم شد. در نهایت و در مرحله دوم، اپلیکیشن بلو نیز در دسترس کاربران قرار گرفت.

این شرکت همچنین اعلام کرد بلو خود را محافظ داده‌های مشتریان می‌داند‌ و به اطلاع می‌رساند در حال حاضر سرویس بلو همچون سال‌های اخیر، پایدار است و تیم فنی و امنیت بلوبانک سامان در تلاش است که بر اساس درس‌آموخته‌های خود ازین اتفاق، مشکلات احتمالی آینده را پیش‌بینی کرده و تجربه بهتری برای کاربران خود بسازد.

با این حال، این اختلال گسترده که شامل هر دو سرویس بانکی آن یعنی بلوبانک و بلوکارت شد، نگرانی‌هایی را در میان مشتریان این نئوبانک برانگیخت.

کارشناسان حوزه فناوری بر این باورند که قطعی خدمات در چنین پلتفرم هایی می تواند زنگ خطری برای آسیب پذیری زیرساخت های فناوری اطلاعات این شرکت ها باشد. آنها معتقدند بلوبانک باید در اسرع وقت دلیل این اختلال را روشن و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهد.

در این بین برخی ادعا می‌کنند یک گروه هکری پشت این اختلال بوده و برخی دیگر از کارشکنی رقبای بلوبانک سخن می‌گویند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.