کدخبر :295331 پرینت
09 خرداد 1403 - 21:38

آماری از تعداد کاربران فعال ایرانی در پلت‌فرم‌های اجتماعی طی سال ۱۴۰۲

واکاوی رفتار کاربران ایرانی در رسانه‌های اجتماعی توسط شرکت «دیتاک» در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد: اینستاگرام با در اختیار داشتن ۳۱ میلیون کاربر فعال ایرانی از مجموع ۴۶ میلیون کاربر ثبت‌نامی، کماکان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی کشور به حساب می‌آید. پیام‌رسان تلگرام با ۲۴ میلیون کاربر فعال ایرانی در رتبه بعدی قرار دارد. پیام رسان بومی ایتا با 17 میلیون کاربر فعال، سکوی بومی روبیکا با 16 میلیون کاربر فعال و پیام رسان بومی بله با 5 میلیون کاربر فعال در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شبکه اجتماعی ایکس هم با داشتن ۹۰۰ هزار کاربر فعال در جایگاه انتهایی پلتفرم‌های محبوب در ایران قرار دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، گزارش منتشر شده از سوی شرکت «دیتاک» با موضوع رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی طی سال گذشته، نشان می‌دهد که اینستاگرام با در اختیار داشتن ۳۱ میلیون کاربر فعال ایرانی از مجموع ۴۶ میلیون کاربر ثبت‌نامی، کماکان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی کشور به حساب می‌آید.

این گزارش که به بررسی وضعیت رسانه‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ در ایران می‌پردازد، نشان می‌دهد ۳/۷ میلیون کسب‌وکار فعال شامل فروشگاه و خرده‌فروشی در اینستاگرام مشغول فعالیت‌ هستند که عمده فعالیت این کسب‌وکارها در دو حوزه مد و پوشاک و زیبایی و سلامت خلاصه می‌شود.

بررسی وضعیت تعداد کاربران پیام‌رسان تلگرام نیز از فعالیت ۲۴ میلیون کاربر فعال ایرانی در این پلتفرم حکایت دارد.

پیام رسان بومی ایتا با 17 میلیون کاربر فعال، سکوی بومی روبیکا با 16 میلیون کاربر فعال و پیام رسان بومی بله با 5 میلیون کاربر فعال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، با داشتن ۹۰۰ هزار کاربر فعال در جایگاه انتهایی پلتفرم‌های محبوب در ایران قرار گرفته است.

آمار کل کاربران ثبت‌نام شده ایرانی در تلگرام ۶۰ میلیون و در ایکس، چهار میلیون نفر تخمین زده شده است.

[node:title]

بر اساس گزارش یاد شده، رسانه اجتماعی اینستاگرام هم‌زمان با داشتن بیشترین کاربر ایرانی، بیشترین حجم تولید محتوا را نیز در مقایسه با سایر رقبا به خود اختصاص داده است.

طبق این آمار، ۶۱ درصد کل محتوای تولیدشده در فضای رسانه‌های اجتماعی داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۲ در ایران به اینستاگرام اختصاص داشته است. تلگرام با ۱۶ درصد و ایتا و ایکس هر دو با ۱۱ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

[node:title]

تخمین‌ها از انتشار هشت میلیون محتوای روزانه در فضای مجازی ایران حکایت دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.