کدخبر :294877 پرینت
30 اردیبهشت 1403 - 08:29

نیمی از کاربران اینترنت در سراسر جهان حداقل ماهی یک بار از یوتیوب استفاده می‌کنند

بررسی استاتیستا پیرامون تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب جهانی تا پایان سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که اینستاگرام با بیش از ۲ میلیارد کاربر، با مشارکت فعال بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه مواجه است، همچنین کاربران ماهانه یوتیوب از ۲.۷ میلیارد نفر فراتر رفته است، به طوری که ۵۲ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان حداقل یک بار در ماه از این پلتفرم بازدید می‌کنند.

متن خبر

به گزارش سرویس ترجمه سیتنا به نقل از سایت broadbandsearch، یافته‌های اخیر استاتیستا نشان می‌دهد که زنان ۱۶ تا ۲۴ ساله به طور متوسط ​​حدود هفت ساعت و ۳۶ دقیقه در روز را به صورت آنلاین سپری می‌کنند و بیشترین زمان را در بین گروه‌های سنی به خود اختصاص داده‌اند. مردان در همین گروه سنی کمی کمتر، یعنی حدود هفت ساعت و یک دقیقه در روز را به صورت آنلاین سپری می‌کنند. در همین حال، افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله از کم‌تحرک‌ترین کاربران آنلاین هستند (اگرچه همچنان زمان قابل توجهی را به صورت آنلاین سپری می‌کنند) و به طور متوسط ​​تا پنج ساعت و ۱۸ دقیقه در روز را آنلاین هستند.

کارشناسان معتقدند در آینده نزدیک شاهد تغییر روند به سمت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تخصصی و مصرف محتوای خاص هستیم. بسیاری از افراد به دلیل افزایش منفی‌نگری در پلتفرم‌های بزرگ‌تر مانند فیس‌بوک و اینستاگرام، از آن‌ها فاصله می‌گیرند. در عوض، آن‌ها به سمت شبکه‌های کوچک‌تر و تخصصی‌تر روی می‌آورند که در آنجا می‌توانند با جوامع خاص و همفکر ارتباط برقرار کنند. این تغییر، شلوغی و سردرگمی آنلاین را کاهش می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد روی محتوایی که واقعاً مورد علاقه آن‌ها است تمرکز کنند. برای برندها، پلتفرم‌های تخصصی فرصت ارزشمندی را برای ایجاد جامعه و ارتباط با مخاطبان واقعاً علاقه‌مند فراهم می‌کنند.

این پلتفرم‌های اجتماعی تخصصی نویدبخش هستند، زیرا به گونه‌ای به جوامع منحصر به فرد خدمت می‌کنند که پلتفرم‌های اصلی نمی‌توانند. این فقط یک روند گذرا نیست، بلکه نشان‌دهنده‌ی یک تغییر اساسی در نحوه‌ی تعامل و ارتباط آنلاین ما است. این جوامع با تقویت علایق مشترک، تعاملات معنادار و تجربیات شخصی‌سازی‌شده، چشم‌انداز دیجیتال آینده را شکل می‌دهند.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی

فیسبوک:

در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی، فیس بوک با ۲.۰۸ میلیارد کاربر فعال روزانه مواجه بود که نسبت به سه ماهه قبل از آن، افزایش جزئی داشت. با بررسی تعداد کاربران فعال روزانه در سه ماهه دوم ۲۰۲۳، این پلتفرم حدود ۹۶ میلیون کاربر اضافی به دست آورده بود.

اینستاگرام:

آمارهای اخیر تأیید می کند که اینستاگرام اکنون بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد که هر ماه از این پلتفرم استفاده می‌کنند. علاوه بر این، از مشارکت فعال بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر به صورت روزانه برخوردار است.

ایکس (توییتر سابق):

پایه کاربری توییتر در سال گذشته میلادی شامل ۵۲۸.۳ میلیون کاربر فعال ماهانه قابل درآمدزایی بوده است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ به ۶۵۲.۲۳ میلیون نفر برسد. علاوه بر این، توییتر دارای ۲۳۷.۸ میلیون کاربر فعال روزانه قابل درآمدزایی است.

تیک تاک:

تیک تاک در سال گذشته به ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید و بیش از ۷۸۰ میلیون کاربر (یا به عبارت بهتر، همتای چینی آن Douyin) به صورت روزانه به آن دسترسی داشتند.

اسنپ چت:

استاتیستا به تازگی فاش کرده است که تعداد کاربران فعال روزانه اسنپ چت در سطح جهان از ۳۹۷ میلیون در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به ۴۰۶ میلیون در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

لینکدین:

داده های اخیر لینکدین نشان داده است که ۴۸ درصد از کاربران آن به صورت ماهانه فعال هستند و بیش از ۱۶ درصد به صورت روزانه وارد حساب کاربری خود می شوند. این رقم به معنای تعداد قابل توجه ۱۴۱ میلیون کاربر فعال روزانه است.

واتس‌اپ:

از مارس سال گذشته، واتس‌اپ از پایگاه کاربری جهانی عظیمی با بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه برخوردار بوده است. در میان آنها، هند با تعداد ۳۹۰.۱ میلیون کاربر فعال ماهانه، در رتبه اول قرار دارد.

یوتیوب:

پایگاه کاربری ماهانه یوتیوب از ۲.۷ میلیارد نفر فراتر رفته است، به طوری که ۵۲ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان حداقل یک بار در ماه از این پلتفرم بازدید می‌کنند. علاوه بر این، یوتیوب پریمیوم ۸۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

در نهایت می توان گفت که درک چگونگی استفاده همه ما از اینترنت در سال ۲۰۲۴ فراتر از یک موضوع جالب است؛ این امر برای کسب و کارها، تصمیمات دولتی و زندگی روزمره میلیاردها نفر حیاتی است، چراکه در اکثر نقاط دنیا، دسترسی به اینترنت به اندازه خدمات شهری رایج و شاید ضروری است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.