کد مطلب: 

293821

امکان شناسایی ماهواره‌های جاسوسی با هوش مصنوعی

معاون رئیس دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه، گفت: یکی از اهداف 10 گانه برنامه ملی فضایی ترکیه «رصد و ردیابی اجرام فضایی از زمین» است که برای این منظور در حال انجام مطالعاتی هستیم که هدف نهایی آن توسعه یک اپلیکیشن هوش مصنوعی است که ماهواره‌ها، اجرام فضایی و فعالیت‌های جاسوسی در آسمان را شناسایی می‌کند.
امکان شناسایی ماهواره‌های جاسوسی با هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا از خبرگزاری اناتولی، اجسام از جمله فضاپیماها و ماهواره‌ها که از ترکیه عبور می‌کنند را می‌توان با استفاده از "هوش مصنوعی" رصد کرد، بنابراین می‌توان فعالیت‌های جاسوسی را نیز شناسایی کرد.

پروفسور تحسین چاغری شیشمان، معاون رئیس دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه با عنوان دانشگاه روی تعیین مدار ماهواره‌ای با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کنند، گفت که هدف از این تلاش‌ها کمک کردن به آگاهی و قابلیت‌های فضایی ترکیه است.

شیشمان با یادآوری اینکه یکی از اهداف 10 گانه برنامه ملی فضایی ترکیه «رصد و ردیابی اجرام فضایی از زمین» است، اظهار داشت: برای این منظور نیز در حال انجام مطالعاتی هستند.

وی با تاکید بر اینکه هدف نهایی آنها توسعه یک اپلیکیشن هوش مصنوعی است که ماهواره‌ها و اجرام فضایی در آسمان را شناسایی می‌کند، گفت: دو سال پیش مطالعه‌ای را برای تعیین موقعیت و سرعت ماهواره‌ها و اجرام فضایی در حال عبور از ترکیه با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی محلی آغاز کردیم. با پروژه خود، مطالعات آگاهی از موقعیت فضایی را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-25 15:26

افزودن دیدگاه جدید