کد مطلب: 

293814

لایحه جدید دولت آمریکا: تیک‌تاک در صورت تغییر ندادن مالکیت چینی‌اش مسدود می‌شود!

جو بایدن، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده با امضای لایحه جدیدی «بایت‌دنس»، شرکت چینی مالک تیک‌تاک را ملزم کرد تا ظرف مدت ۹ ماه تمام سهم خود را در این پلتفرم واگذار کند. اجرایی نکردن این اولتیماتوم موجب مسدودسازی دسترسی به این شبکه اجتماعی در آمریکا خواهد شد.
لایحه جدید دولت آمریکا: تیک‌تاک در صورت تغییر ندادن مالکیت چینی‌اش مسدود می‌شود!

به گزارش سیتنا، لایحه مورد بحث در بخشی از بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان گنجانده شده است که بایدن آن را روز چهارشنبه امضا کرد. با این حال جزییات مربوط به ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک در این بسته تنها ساعاتی پیش رسانه‌ای شد.

گنجاندن این لایحه در یک بسته کمکی بزرگ‌تر باعث شد تصویب آن از سوی نمایندگان با چالش کمتری مواجه شود.

بر اساس متن این لایحه، شرکت چینی بایت‌دنس ۹ ماه فرصت دارد تا کلیه سهام خود را به مجموعه دیگری بفروشد. در صورتی که طی این مدت پیشرفتی در زمینه واگذاری حاصل شود، رییس‌جمهوری آمریکا می‌تواند بازه تعیین شده را برای مدت سه ماه دیگر تمدید کند.

از سوی دیگر در صورتی که مالک تیک‌تاک در این مدت نتواند سهم خود را واگذار کند، دسترسی به این شبکه اجتماعی در سراسر آمریکا ممنوع خواهد شد.

این کار به معنی آن است که فروشگاه‌های ارائه برنامه‌های موبایل مانند اپ‌استور اپل و پلی‌استور گوگل از ارائه این اپلیکیشن به کاربران آمریکایی منع می‌شوند.

تیک‌تاک با واکنش به این موضوع، لایحه دولت آمریکا را «خلاف قانون اساسی» توصیف کرد و گفت آن را در دادگاه به چالش خواهد کشید. این پلتفرم همچنین تاکید کرد در سال‌های گذشته برای نگهداری ایمن داده‌های کاربران آمریکایی در خاک این کشور میلیاردها دلار هزینه کرده است.

در بیانیه تیک‌تاک خاطرنشان شده ممنوعیت احتمالی استفاده از این شبکه اجتماعی در آمریکا باعث خاموش شدن هفت میلیون کسب‌وکار و ۱۷۰ میلیون کاربر فعال این کشور خواهد شد.

برخی از قانون‌گذاران و اعضای دولت آمریکا پیش از این در خصوص خطرات بالقوه بایت‌دنس برای امنیت ملی ایالات‌متحده ابراز نگرانی کرده بودند.

از طرفی، این شرکت بارها در رد این نگرانی‌ها یادآور شده دولت چین تاکنون هرگز اطلاعاتی از کاربران آمریکایی تیک‌تاک درخواست نکرده است و در صورت درخواست نیز این شرکت از ارائه اطلاعات اجتناب خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2024-04-25 12:53

افزودن دیدگاه جدید