کد مطلب: 

293774

معاون وزیر ارتباطات: توسعه ICT در کردستان زمینه توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می‌تواند باعث نجات استان از عقب‌ماندگی شود.
معاون وزیر ارتباطات: توسعه ICT در کردستان زمینه توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند

به گزارش سیتنا، میثم عابدی امروز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) در نشست تخصصی اقتصاد دیجیتال کردستان، اظهار کرد: برای اجرای این طرح، پیش‌ثبت‌نام و سطح بندی دانش آموزان (متوسطه اول و دوم) انجام و براساس آن در دو سطح آموزش انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در ادامه این طرح، جشنواره ایران دیجیتال در هر استان برگزار می شود و دانش آموزان آموزش دیده، پروژه انجام می دهند و وارد مسیر شغلی می شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موافقت شده که در کردستان آموزش پلتفرم محلی انجام شود، ضمن اینکه یکی از ضعف های استان، مجهز نبودن مدارس برای ارائه آموزش به دانش آموزان است.

عابدی با بیان اینکه پیش بینی این است که از این ۳۰۰ هزار دانش آموز حداقل هزار نفر صاحب شغل شوند، ادامه داد: آموزش مربیان و معلمان دوره ابتدایی نیز در همین زمینه برنامه ریزی شده است.

پیشرفت ۵۰ درصدی اجرای طرح فیبرنوری

وی همچنین به اجرای طرح فیبرنوری در کشور اشاره داشت و اظهار کرد: طرح فیبرنوری تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و قرار است این پروژه زیرساختی مهم، امسال به طور کامل انجام شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح فیبرنوری هزینه بالایی دارد اما دولت و وزارت ارتباطات متعهد شده آن را در همه شهرها و روستاها انجام دهد.

عابدی یادآور شد: طبق گزارش‌های دریافتی، مجوزهای اجرای طرح فیبرنوری در شهرهای کردستان هنوز صادر نشده است و انتظار داریم شهرداری ها در این زمینه همکاری جدی داشته باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ادامه داد: قرار شده امسال اینترنت مورد نیاز روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور به صورت سیار تامین شود.

ضرورت ایجاد مراکز آموزش دیجیتال در کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: توسعه مهارت‌های دیجیتال از حلقه‌های مفقوده بین تولید، اقتصاد و توسعه در استان به شمار می رود و پیگیر هستیم که درزمینه ایجاد مراکز آموزش دیجیتال اقدامات اساسی شکل گیرد.

علی نوری اظهار کرد: در قالب برنامه هفتم توسعه، تلاش ما این است که حضور میدانی دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان را در چرخه تولید قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصاد استان زمینه پیشرفت سایر حوزه هاست افزود: ایجاد پلتفرم بومی، حضور شرکت های فناور در تولید و ورود به بازار رقابت کشور لازم است.

آموزش ۱۰ هزار دانش آموز کردستان در قالب طرح ایران دیجیتال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان هم با بیان اینکه توسعه کسب و کارها و افزایش دیجیتال در بین دانشجویان و دانش آموزان در دستور کار است، افزود: شاخص توسعه فاوا براساس آخرین آمار جایگاه کردستان در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.

آرام حیدری پهنای باند اینترنت استان را ۵۷۰ گیگ بر ثانیه اعلام کرد و گفت: دو برابر این رقم، زیرساخت برای مشترکان وجود دارد اما مصرف آن به دلایلی کم است.

وی به اجرای طرح ملی ایران دیجیتال در کشور در سال جاری با همکاری آموزش و پرورش برای اتصال دانش آموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار اشاره کرد و ادامه داد: قرار است امسال ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور در قالب این طرح آموزش ببینند که سهم استان در فاز اول ۱۰ هزار نفر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به فعالیت بیش از هزار کسب و کار آنلاین در استان یادآور شد: ۱۱۳ استارتاپ فعال و ۶۲ شرکت دانش بنیان در استان مشغول به فعالیت هستند.

حیدری اضافه کرد: سال گذشته در قالب ۵۵۴ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸، به ۲۱۰ طرح آنلاین و محتوای دیجیتال پرداخت شد.

وی از انعقاد قرارداد اجرای فیبرنوری در سنندج، سقز و کامیاران و آغاز آن از فروردین ماه امسال خبر داد و ادامه داد: تلاش می کنیم این طرح در مدت زمان کوتاهی اجرا شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: امسال قرار است در قالب اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی کشاورزی، صنایع و معادن استان را انجام دهیم تا بهره وری در این بخش ها تقویت شود.

سیدانور رشیدی شهردار سنندج هم گفت: ۳۰۰ کیلومتر قرارداد اجرای فیبرنوری کسب و کار و منازل سنندج طی ۶ ماهه اول سال جاری در برنامه است.

 انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-24 15:53

افزودن دیدگاه جدید