کد مطلب: 

293671

ضعیف شدن درآمد آژانس‌ها بعد از روی کار آمدن کسب‌و‌کارهای اینترنتی

رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی گفت: با افزایش کسب‌و‌کارهای اینترنتی به‌ ویژه در سال‌های اخیر که به حوزه کاری ما مربوط می‌شود، یعنی تاکسی‌ها اینترنتی، کرایه‌ها به حالتی رقابتی درآمده‌اند؛ آژانسی‌ها، تحقیق می‌کنند که کسب‌و‌کارهای اینترنتی یک مسیر را چقدر می‌گیرند و یا در همان حدود و برخی مواقع کمتر می‌گیرند.
ضعیف شدن درآمد آژانس‌ها بعد از روی کار آمدن کسب‌و‌کارهای اینترنتی

به گزارش سیتنا، بعد از تولد و رونقِ کسب و کارهای اینترنتی، کار و کاسبی آژانس‌های مسافربری در شهر، کساد شد. خودرو کرایه و موسسات توریستی که حالا دیگر شمار بالایی از آن‌ها فعال نیستند.

حسن هاشمی، رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی در این خصوص صحبت‌هایی را مطرح کرده و پیشنهادی ارائه داده که به‌نظر با عملیاتی‌شدن آن نه تنها رونق به واحدهای صنفی بازخواهد گشت که کمک شایانی به توسعه و پیشرفت کشور در حوزه صنوف مختلف، می‌کند.

به گفته رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی: با افزایش کسب و کارهای اینترنتی به‌ویژه در سال‌های اخیر که به حوزه کاری ما مربوط می‌شود یعنی تاکسی‌ها اینترنتی، کرایه‌ها به حالتی رقابتی درآمده‌اند؛ آژانسی‌ها، تحقیق می‌کنند که کسب و کارهای اینترنتی یک مسیر را چقدر می‌گیرند و یا در همان حدود و برخی مواقع کمتر می‌گیرند.

هاشمی توضیح می‌دهد که «با توجه به این‌که هزینه آرم طرح ترافیک، امسال خیلی زیاد شده، ما اعتراض خود را به شورای شهر و فرمانداری اعلام کردیم و راننده‌ها اعتراض دارند.»

او می‌افزاید: پیش از این چیزی حدود 70 درصد، تخفیف داشتیم که الان آن 70 درصد را به 40 درصد، تقلیل داده‌اند؛ افزایش نرخ و وسایل ماشین و لاستیک و روغن و غیره، خودبه خود بر افزایش کرایه‌ها تاثیر دارند.

بعد از تولد و رونقِ کسب و کارهای اینترنتی، کار و کاسبی آژانس‌های مسافربری در شهر، کساد شد. 

رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی، در این میان راهکاری ارائه می‌دهد که به گفته خودش پیش از این هم مطرح کرده؛ او درخصوص این راه حل، توضیح می‌دهد که «باید از وجود افراد فعال و باسواد اتحادیه‌های مختلف، استفاده کرد تا برنامه بنویسند و به‌تدریج شروع کنیم و آن را به کل اصناف تعمیم دهیم.»

هاشمی، تصریح می‌کند که «ما خانواده اصناف باید نه فقط در رابطه با اجاره ماشین که در تمام امورات و خدمات، این سیستم خودساخته را راه بیاندازیم تا هم بحث تخصص را رعایت کنیم هم امنیت شهروندان و مخاطبانمان و هم گام مهمی در راستای توسعه و پیشرفت کشور در حوزه همه صنوف و خدمت‌رسانی به شهروندان و رضایت آن‌ها برداریم.»

اما نکته بخش قابل توجهی که رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی به آن اشاره می کند، غفلت از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است؛ به گفته هاشمی: شمار قابل توجهی  از اعضای این صنف را خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند که متاسفانه در حال حاضر برخی جمع کرده‌ و کار دیگری هم ندارند.

رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی، توضیح می دهد که «بنا به دلایلی بعد از جنگ، دستوری صادر شد که تخفیف‌هایی شامل حال خانواده‌های ایثارگران و جانبازان شود که شاید بتوان گفت بهترینش در مورد آژانس‌ها بود که 50 درصد تخفیف برای خانواده های ایثارگران جهت دریافت جواز در نظر گرفته شد.

اوا می‌افزاید که «بیش از 65 درصد از اعضای صنف ما خانواده شهدا و ایثارگران بودند؛ حدود 150 جانباز ویلچرنشین داشتیم که راحت‌ترین کار برای آن‌ها همین پاسخگویی به تلفن و مدیریت راننده‌ها بود.»

افزایش کرایه‌ها، موضوع دیگریست که در پرسش از رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی، جویا می‌شویم؛ به گفته او «آخرین نرخی که داریم مربوط به سال 1392 است که ازطریق هیات عالی نظارت به ما اعلام شده و بعد از آن هیچ نرخ دیگری نداشتیم. هر سال هیات رئیسه با نظراتاق اصناف حدود 15 درصد به نرخ‌ها بر مبنای تورم اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-22 15:39

افزودن دیدگاه جدید