کد مطلب: 

293525

اف‌بی‌آی: هکرهای چین منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر هستند!

کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، گفت: هکرهای مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده آمریکا نفوذ کرده‌اند و منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر هستند.
اف‌بی‌آی: هکرهای چین منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر هستند!

به گزارش سیتنا، مدیر اف‌بی‌آی، در یک سخنرانی در دانشگاه واندربیلت گفت کارزار هک چینی که با نام طوفان ولت (Volt Typhoon) شناخته می‌شود، با موفقیت به شرکت‌های آمریکایی متعددی در زمینه ارتباطات راه دور، انرژی، آب و سایر بخش‌های حیاتی دسترسی پیدا کرده و ۲۳ اپراتور خط لوله را هدف قرار داده است.

کریستوفر رای، در نشست دانشگاه واندربیلت درباره درگیری‌های مدرن و تهدیدات نوظهور گفت: «چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان انتخابی خود است. برنامه آنها این است که ضرباتی کم به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد کنند تا هراس ایجاد کند.»

او گفت که دشوار است اهداف این کارزار را که با هدف بزرگ‌تر چین برای بازدارندگی آمریکا برای دفاع از تایوان هم‌سو شده، از پیش تعیین کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اوایل این گفت که کارزار هکری طوفان ولت، یک گروه باج‌افزار تبهکار است و هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد.

سفارت چین در واشینگتن، با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که برخی در ایالات متحده از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به چین استفاده و ادعا می‌کنند که ایالات متحده قربانی است در حالی که برعکس است و آمریکا مسائل امنیت سایبری را سیاسی می‌کند.»

مدیر اف‌بی‌آی گفت هکرهای چینی از یک سری بات نت، منظومه‌ای از رایانه‌ها و سرورهای شخصی آسیب‌دیده در سراسر جهان، برای پنهان کردن فعالیت‌های مخرب سایبری خود استفاده می‌کنند.

پیشتر نیز بخش خصوصی، شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری آمریکایی، از جمله مایکروسافت و گوگل، طوفان ولت را به چین نسبت داده‌ بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-19 12:49

افزودن دیدگاه جدید