کدخبر :293387 پرینت
27 فروردین 1403 - 15:38

جنایتی که آمریکا را تکان داد؛ اعتراف به خرید و فروش اندام اجساد در دانشگاه هاروارد!

همسر رئیس سابق سردخانه دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا اعتراف کرد که طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ اعضای بدن اجساد چون سر، مغز، دست و پا را به خریدارانی در ایالت‌های پنسیلوانیا و ماساچوست فروخته است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، براساس سوابق دادگاه، دنیز لاج، ۶۴ ساله، اهل گافستون، نیوهمپشایر، روز جمعه در دادگاهی در ناحیه میانه پنسیلوانیا در آمریکا به جرم خرید و فروش اندام اجساد اعتراف کرد.

دادستان ناحیه میانه پنسیلوانیا در آمریکا گفته است که دنیز لاج و شوهرش «سدریک لاج»، اعضایی چون سر، مغز، پوست و استخوان را از اجساد اهدایی به دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد جدا کرده و آنها را به صورت آنلاین می‌فروخته‌اند.

براساس سوابق دادگاه، لاج و همسرش طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ اعضای بدن اجساد را به خریدارانی در ایالت‌های پنسیلوانیا و ماساچوست می‌فروخته‌اند. این دو نفر بخشی از شبکه هفت نفری انتقال اعضای بدن اجساد بوده‌اند.

دادستان ناحیه میانه پنسیلوانیا اعلام کرده آنها سر، مغز و سایر اعضای اجساد را دزدیده‌اند.

دادستان ناحیه میانه پنسیلوانیا گفته لاج گاهی خریداران احتمالی را برای مشاهده و بررسی اجساد به سردخانه می‌برده است. او اندام‌های مردگان را به صورت آنلاین هم می‌فروخته و آنها را با پست برای خریداران ارسال می‌کرده است.

دادستان افزود که دنیز در مورد فروش تعدادی از اعضای بدن، از جمله ۲۴ دست، ۲ پا، ۹ ستون مهره، بخش‌هایی از جمجمه، ۵ صورت انسان و ۲ سر، از طریق اینترنت مذاکره کرده است.

سدریک لاج، دنیز لاج و دو خریدار دیگر در این پرونده در سال ۲۰۲۳ بازداشت شده‌اند.

چهار متهم این پرونده به اتهام توطئه و نقل و انتقال کالاهای مسروقه متهم شده‌اند. در صورت اثبات جرم، این افراد هر کدام می‌توانند تا ۱۵ سال حکم زندان دریافت کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.