کد مطلب: 

292731

تاثیر رایانش ابری بر اقتصاد اروگوئه

طبق مطالعه‌ انجام شده رایانش ابری در اروگوئه سالانه تقریباً ۱۳۲ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد و بیش از ۹۰۰ میلیون دلار درآمد مالیاتی به همراه داشته و حدود ۳.۴ میلیارد دلار در تولید ناخالص داخلی اثر گذاشته است.
تاثیر رایانش ابری بر اقتصاد اروگوئه

به گزارش سیتنا، طبق مطالعه‌ انجام شده، رایانش ابری (cloud computing) تأثیر مثبتی بر اقتصاد اروگوئه داشته است. این تحقیق که توسط شرکت مکزیکی FTI Consulting به درخواست آمازون وب سرویس (AWS) یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ابری در سراسر جهان انجام شده است، تأثیر اقتصادی رایانش ابری در شش اقتصاد آمریکای جنوبی از جمله اروگوئه را مورد بررسی قرار داده است.

این گزارش نشان می دهد که رایانش ابری در سال ۲۰۲۳ تأثیر مثبتی بر اقتصاد اروگوئه داشته است، به گونه‌ای که تقریباً ۱۳۲ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده ، ۹۰۰ میلیون دلار درآمد مالیاتی به همراه داشته است و حدود ۳.۴ میلیارد دلار در تولید ناخالص داخلی اثر گذاشته است.

در رایانش ابری، زیرساختهای فناوری اطلاعات (IT)مانند شبکه‌ها، سرورها و پلتفرم‌های ذخیره‌سازی، به عنوان ابزارهای مجازی ارائه می‌شوند که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند.

این تحقیق «یک تصویر منطقه‌ای» از رایانش ابری در حال حاضر و همچنین پیش‌بینی آن برای ۱۵ سال آینده را ارائه می دهد. طبق این تحقیق، پیش‌بینی می‌شود که از ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۸، رایانش ابری در اروگوئه به طور متوسط سالانه به میزان ۳.۹ میلیارد دلار در تولید ناخالص داخلی نقش داشته باشد. (با در نظر گرفتن تولید ناخالص داخلی 58 میلیارد دلاری اروگوئه در سال ۲۰۲۱).

از سوی دیگر، بر این نکته تأکید شده است که با خدمات رایانش ابری عمومی طی ۱۵ سال، سالانه از انتشار ۳۳هزار تن متریک دی اکسید کربن (CO2) جلوگیری خواهد شد، که معادل کربن جذب شده توسط تقریباً ۵۴۰۰۰۰ درخت کاشته شده به مدت 10 سال است.

به گفته اسحاق مورالس مسئول این مطالعه، رایانش ابری در اروگوئه "به طور مستقیم با بخش‌های اقتصادی مرتبط است که در استفاده از فناوری‌های جدید، از جمله هوش مصنوعی پیشرو هستند." رایانش ابری دسترسی و سرعت را افزایش می‌دهد تا فرآیندهای تغییر فناوری بتوانند با اثربخشی بیشتری رخ دهند. به همین دلیل است که تاثیر فعلی رایانش ابری در اروگوئه به طور مستقیم با این بخش‌ها مرتبط است. در این راستا، محقق عمدتاً بر خدمات ابری در اروگوئه توسط بخش‌های خدماتی (مالی، مخابرات، توسعه نرم‌افزار و غیره) و همچنین بخش کشاورزی تأکید می‌کند.

در رایانش ابری، زیرساختهای فناوری اطلاعات (IT)مانند شبکه‌ها، سرورها و پلتفرم‌های ذخیره‌سازی، به عنوان ابزارهای مجازی ارائه می‌شوند که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند.

در مورد روش تحقیق سه عامل در نظر گرفته شده است:

1) اثرات مستقیم رایانش ابری عمومی مرتبط با سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ارائه خدمات ابری به مردم

2) اثرات غیرمستقیم مرتبط با فرآیندهایی که باعث بهبود رایانش ابری می‌شوند.

3) پیشرفت دیجیتال و تأثیراتی که بر بهبود اتصال، بهره‌وری و افزایش سرعت فرآیندها ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است:

- اروگوئه با وجود وسعت و جمعیت کم در مقایسه با سایر کشورهای آمریکا لاتین، از نظر فناوری در منطقه جایگاه مناسبی دارد. ترکیب سیاست‌های مطلوب دولت، زیرساخت‌های دیجیتال پیشرفته و پایه‌های آموزشی قوی، محیطی مساعد برای رشد شرکت‌های فناوری ایجاد کرده است.

- این کشور با تمرکز بر نوآوری و همکاری با شرکت‌ها و استارتاپ‌های فناورانه، در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های فناوری در آمریکای لاتین است. انتظار می‌رود که فناوری در اروگوئه در سال‌های آینده نقش مهم‌تری در اقتصاد این کشور ایفا کند. در همین راستا بسیاری از غول های فناوری دنیا از جمله گوگل و مایکروسافت در اروگوئه سرمایه گذاری کرده اند و پایگاه داده‌های خود را در این کشور راه اندازی نموده اند.

- فناوری نقش اساسی در ایجاد شغل و افزایش رشد اقتصادی در اروگوئه دارد. این بخش با تمرکز بر بین المللی شدن از سال 2002، به محرک اصلی نوآوری، جذب سرمایه و ایجاد فرصت های شغلی تبدیل شده است. این کشور یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نرم‌افزار در آمریکای لاتین است و محصولات نرم‌افزاری این کشور در بیش از 50 کشور جهان به فروش می‌رسد.

- بیشتر صادرات فناوری اروگوئه به ایالات متحده آمریکا صورت می‌گیرد که بیش از یک میلیارد دلار می‌باشد. بسیاری از شرکت های فناوری اروگوئه نیز در سیلیکون ولی حضور دارند.

- یکی از مهم ترین اقدامات اروگوئه برای حمایت از فناوری، سرمایه گذاری در آموزش است. دولت با اجرای طرح Ceibal از سال 2007، به همه کودکان و معلمان مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه لپ تاپ اهدا می‌کند. این طرح به توسعه سواد دیجیتال و مهارت های فناوری در میان نسل جوان کمک کرد. این برنامه هر ساله در مدارس اروگوئه پیاده می‌شود. دولت اروگوئه همچنین از ایجاد برنامه‌های آموزشی فناوری برای بزرگسالان و کارگران حمایت کرده است. این برنامه‌ها طیف وسیعی از دوره‌ها را ارائه می دهند، از سواد دیجیتال پایه تا مهارت های پیشرفته در برنامه نویسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-27 10:01

افزودن دیدگاه جدید