کدخبر :292429 پرینت
27 اسفند 1402 - 15:01

نفوذ یک گروه هکری مدافع فلسطین به داده‌های پیام‌رسان صهیونیستی وایبر

گروه هکری «حنظله» (Handala) که خود را طرفدار مردم فلسطین معرفی می‌کند با حمله سایبری به زیرساخت پیام‌رسان صهیونیستی وایبر به بیش از ۷۴۰ گیگابایت از داده‌های حساس این شرکت دسترسی پیدا کرده و این اطلاعات را به قیمت هشت بیت‌کوین، معادل ۵۴۰ هزار دلار به فروش گذاشته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اعضای این گروه هکری با انتشار تصاویری از آنچه صفحه مدیریت وایبر عنوان شده، مدعی دستیابی به کد منبع این برنامه شده‌اند.

پیام‌رسان وایبر در سال ۲۰۱۰ توسط دو فرد اسرائیلی در تل‌آویو تاسیس شد. هلدینگ فناوری ژاپنی «راکوتن» این شرکت را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد وایبر تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰ حدود یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون کاربر ثبت‌نام شده داشته است.

مدیران این پیام‌رسان در واکنش به خبر هک منتشر شده، با وجود رد ادعای نفوذ به سیستم‌های خود از آغاز تحقیقاتی برای بررسی صحت نقض امنیتی احتمالی در زیرساخت‌های فنی خود خبر داده‌اند.

کارشناسان امنیت سایبری تاکید کرده‌اند در صورت اثبات ادعای گروه هکری، حریم خصوصی کاربران وایبر با خطر جدی مواجه خواهد شد.

هکرهای گروه حنظله از جمله ده‌ها گروه هکری به حساب می‌آیند که فعالیت سایبری خود را پس از آغاز تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه آغاز کرده‌اند.

حنظله که از اواسط دسامبر ۲۰۲۳ فعالیت‌های سایبری خود را آغاز کرده سابقه انجام حملات سایبری متعددی علیه نهادهای دولتی و مالی رژیم غاصب صهیونیستی دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.