کد مطلب: 

290008

سازمان ملل: صرافی‌های رمزارز مکان‌ اصلی جرایم سازمان‌یافته هکرها در آسیای جنوب شرقی است!

سازمان ملل متحد می‌گوید که هکرهای «گروه لازاروس» (منتسب به کره شمالی) و کلاهبرداران و قاچاقچیان مواد مخدر در آسیای جنوب شرقی به طور مشترک از شبکه‌های پولشویی و بانکی زیرزمینی استفاده می‌کنند و قمارخانه‌ها و صرافی‌های رمزارز مکان‌های اصلی این نوع جرایم سازمان‌یافته هستند.
سازمان ملل: صرافی‌های رمزارز مکان‌ اصلی جرایم سازمان‌یافته هکرها در آسیای جنوب شرقی است!

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد در گزارشی، بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که «چندین نمونه» از این بهره‌برداری مشترک توسط هکرها، از جمله «گروه لازاروس» کره شمالی، را در منطقه «مکونگ» - از جمله در کشورهای میانمار، تایلند، لائوس، و کامبوج - مشاهده کرده است.

رویترز نوشته که در تماس تلفنی در مورد گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، فردی در نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل در ژنو، بدون ذکر نام خود، گفت که «با این موضوع آشنا نیست» و گزارش‌های قبلی درباره لازاروس «همه گمانه‌زنی و اطلاعات نادرست» بوده است.

گروه لازاروس، که آمریکا می‌گوید تحت کنترل سازمان اطلاعات کره شمالی است، به دست داشتن در یک رشته حملات سایبری و باج‌افزارهای شناخته شده متهم شده است. وجوه دزدیده شده توسط هکرهای کره شمالی منبع اصلی تأمین مالی پیونگ یانگ و برنامه‌های تسلیحاتی آن است.

در گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد آمده که قمارخانه‌ها و مراکز تفریحی آسیای جنوب شرقی، که قمار افراد ثروتمند و مبادلات غیرقانونی رمزارزها را تسهیل می‌کنند، به «قطعه‌های اساسی» ساختار بانکی مورد استفادهٔ جرایم سازمان‌یافته در منطقه تبدیل شده‌اند.

بنا بر این گزارش، قمارخانه‌ها به طور غیرقابل شناسایی قادر به «جابه‌جایی و شست‌و‌شوی حجم عظیمی از رمزارز و پول نقد، و ایجاد کانال‌هایی برای ادغام مؤثر میلیاردها دلار عواید مجرمانه در سیستم مالی رسمی» هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-16 14:54

افزودن دیدگاه جدید