کد مطلب: 

288721

قرارداد ۸.۵ میلیارد دلاری عربستان سعودی و چین برای همکاری در ورزش‌های الکترونیکی

در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و چین، قراردادی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار امضاء شد که بر اساس این قرارداد، فدراسیون ورزشی عربستان سعودی و اپراتور برگزارکننده مسابقات ورزش‌های الکترونیکی چین (VSPO) به منظور ارتقای فرصت‌ها، همکاری و مشارکت در ورزش‌های الکترونیکی همکاری خواهند کرد.
قرارداد ۸.۵ میلیارد دلاری عربستان سعودی و چین برای همکاری در ورزش‌های الکترونیکی

به گزارش سیتنا به نقل از عرب نیوز، در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و چین بیش از ۶۰ یادداشت تفاهم و توافقنامه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امضا شد. در این کنفرانس سرمایه‌گذاری که در حاشیه سفر خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، به چین برگزار شد، در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، گردشگری، معدن و خدمات مالی توافقنامه‌هایی به امضا رسید. در این رویداد به سایر زمینه‌ها از جمله لجستیک، زیرساخت، فناوری و مراقبت‌های بهداشتی نیز پرداخته شد.

قرارداد قابل‌توجهی که در این کنفرانس به امضا رسید، در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. بر اساس این قرارداد، فدراسیون ورزشی عربستان سعودی و اپراتور برگزارکننده مسابقات ورزش‌های الکترونیکی چین (VSPO) به منظور ارتقای فرصت‌ها، همکاری و مشارکت در ورزش‌های الکترونیکی تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار امضا کردند.

شرکت انرژی شرقی چین و گروه هلدینگ «عجلان و برادران» عربستان سعودی نیز برای کشف زمینه‌های همکاری در تولید قراردادی به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار منعقد کردند.

در همین حال وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در بخش انرژی، با گروه دولتی سی‌آر‌آر‌سی چین برای توسعه فرصت‌هایی در پادشاهی سعودی قراردادی امضا کرد که توسعه پروژه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به ارزش دو میلیارد دلار را در بر می‌گرفت.

در  کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و چین، سران ارشد منطقه از جمله نمایندگانی از شرکت نفت عربستان سعودی معروف به آرامکو و شرکت‌های صنایع پایه عربستان سعودی حضور داشتند.

در جریان این کنفرانس، به ۹ شرکت چینی برای افتتاح دفتر مرکزی منطقه‌ای در عربستان سعودی مجوز داده شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هوآوی، داهوا، شرکت ساخت‌وساز راه‌آهن چین و خدمات ارتباطی چین اشاره کرد.

یک روز پیش از برگزاری این کنفرانس نیز بورس اوراق بهادار عربستان سعودی به منظور تقویت همکاری و کشف فرصت‌های جدید در چندین زمینه با بورس شنژن چین تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد.

این در حالی است که در ماه سپتامبر گروه سعودی «تداول» و بورس شانگهای برای تقویت همکاری و ترویج توسعه متقابل تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده بودند. در ماه نوامبر هم بانک مرکزی عربستان سعودی و بانک خلق چین یک قرارداد مبادله ارز محلی به ارزش ۶.۹۳ میلیارد دلار امضا کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-13 18:27

افزودن دیدگاه جدید