کدخبر :288661 پرینت
21 آذر 1402 - 14:51

طرح کشوری غربالگری امنیت شبکه در دستگاه‌های غیر زیرساختی استان بوشهر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از تسریع اجرای طرح کشوری غربالگری امنیت شبکه دستگاه‌های غیر زیرساختی در استان بوشهر خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی سملیان گفت: بر اساس بند دو ذیل ماده سه سند "نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث" مصوب شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه هماهنگ کننده حوادث سازمانی در سطح دستگاه های غیر زیرساختی تعیین شده است و بر اساس ماموریت محوله، مکلف به برآورد وضعیت امنیت فضای مجازی، احصاء آسیب پذیری های حوزه  فاوا و بازنمایی وضعیت امنیت دستگاه های اجرایی غیر زیرساختی است.

وی با اشاره به اسناد بالادستی و هماهنگی های صورت پذیرفته با نهادهای امنیتی در سطح استان، خاطرنشان کرد: انجام طرح غربالگری هم زمان با اجرای طرح در سطح کشور و با همکاری تیم متخصص از مرکز آپا دانشگاه خلیج فارس در حال اجراست.

سملیان افزود: مطابق آخرین ابلاغیه، تعداد دستگاههای غیرزیرساختی در سطح استان 56 نهاد است که تا کنون در حدود 30 دستگاه اجرای طرح غربالگری انجام شده و برنامه ریزی جهت اجرای هر چه سریعتر طرح برای سایر نهادها نیز در دست اقدام است.

سملیان در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه مقوله امنیت فضای مجازی با تمامی شئونات اداری ارتباط مستقیم پیدا کرده است لذا توجه به موضوع امنیت سایبری و بالابردن اطلاعات عمومی مدیران و کارشناسان از ضروریات این حوزه می باشد که در این راستا همکاری در برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و کارشناسان نیز با همکاری مجموعه آپای استان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.