کدخبر :288353 پرینت
14 آذر 1402 - 09:58

پروژه OSS/BSS؛ پیشران سرویس‌ها و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت

مدیرکل هوشمندسازی و مدیریت سامانه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت، پروژه OSS/BSS را پیشران سرویس‌ها و خدمات این شرکت دانست و گفت: این پروژه یک بلوغ دائمی را طی می‌کند و با توسعه تکنولوژی، نقش آن در آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد تسلیمی در گفتگویی گفت: پروژه OSS/BSS (سیستم های عملیات شبکه و کسب و کار) یکی از کلان پروژه های نرم افزاری شرکت ارتباطات زیرساخت است که برای مدیریت یکپارچه عملیات شبکه و کسب وکار در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی ایجاد شد.

وی ادامه داد: این پروژه در سال 1398 برای پشتیبانی از 20 سرویس و بیش از 600 مشتری درشرکت ارتباطات زیرساخت تعریف شد.

مدیرکل هوشمندسازی و مدیریت سامانه ها، پروژه OSS/BSS را پیشران سرویس ها و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت دانست و گفت: این پروژه یک بلوغ دائمی را طی می کند و با توسعه تکنولوژی، نقش آن در آینده بیشترمشخص خواهد شد.

وی افزود: این پروژه از سال 1399 شروع به کار کرد که از سامانه ها و زیرسامانه های متعددی برخوردار است.

تسلیمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: به دلیل تحریم های ظالمانه، این پروژه توسط توانمندی داخلی و به صورت صد در صد بومی با همت کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان ناظر و مجری در شهریور 1402 به بهره برداری رسید.

مدیرکل هوشمندسازی و مدیریت سامانه ها به یکی از دستاوردهای مهم پروژه، که اجرای End 2 End خدمات زیرساخت به صورت کاملا مکانیزه در این سامانه است؛ اشاره کرد و افزود: از برکات و نتایج این عزم ملی در حوزه ارتباطات، شفاف سازی و ارایه خدمات برتر در حداقل زمان ممکن است.

تسلیمی براهمیت امنیت در ارائه خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت، تاکید کرد و گفت: در گذشته دسترسی های متعدد به سامانه وجود داشت که اکنون توانسته ایم با همت همکاران و با برخورداری از امکانات بومی، یک ساختار یکپارچه و ایمن را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات به عمل آمده پیاده سازی و استقرار سامانه یکپارچه مدیریت دارایی ها و سرمایه های فنی غیرفعال (Passive) و فعال (Active) در سطح شرکت ارتباطات زیرساخت است و ایجاد چنین پایگاه داده ای نوید بخش کنترل، نظارت بر هزینه ها و فعال شدن سرویس ها در حداقل زمان ممکن است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.