کدخبر :288038 پرینت
07 آذر 1402 - 09:05

اجرای بازیهای کنسول 3DS روی اندروید با کمک Citra

سیترا یک شبیه‌ساز قدرتمند برای کنسول بازی نینتندو 3DS است که امکان اجرای بازی‌های انحصاری این کنسول را روی رایانه‌های شخصی فراهم می‌کند.

متن خبر

گزارش آگهی/ سیترا یک شبیه‌ساز قدرتمند برای کنسول بازی نینتندو 3DS است که امکان اجرای بازی‌های انحصاری این کنسول را روی رایانه‌های شخصی فراهم می‌کند. برای اجرای بازی‌ها در این شبیه‌ساز، نیاز به فایل‌هایی به نام ROM وجود دارد.

رام 3DS چیست و چطور کار می‌کند؟

رام تری دی اس به فایلی اطلاق می‌شود که حاوی اطلاعات یک بازی خاص برای یک کنسول مشخص است. وقتی ROM را درون شبیه‌ساز Citra قرار می‌دهید، این شبیه‌ساز می‌تواند با استفاده از همان اطلاعات، بازی مربوطه را اجرا کند. در واقع ROM مثل یک نسخه دیجیتال از بازی‌های فیزیکی کنسول ۳DS عمل می‌کند. با این تفاوت که به جای خرید کنسول و بازی، شما فقط نیاز به گرفتن فایل ROM و اجرای آن در Citra دارید تا بتوانید بازی مورد نظرتان را تجربه کنید. 3DS ROMs For Citra بازی هایی هستند که برای امولاتور سیترا طراحی شده اند و به راحتی با این شبیه ساز قابل اجرا هستند.

منابع معتبر برای دانلود 3DS Roms

متاسفانه دانلود ROMها از همه جا کاملاً قانونی نیست. چون این فایل‌ها شامل اطلاعات محفوظ‌شده با حق تکثیر بازی‌های ویدئویی هستند. اما برخی سایت‌های معتبر مانند HexRom وجود دارند که ROMها را به صورت قانونی و با اجازه صاحبان بازی‌ عرضه می‌کنند. البته اغلب این بازی‌ها مدتی بعد از انتشارشان ، قابل دسترس می‌شوند. به هر حال توصیه می‌کنم پیش از دانلود هر ROMی، وضعیت آن را از نظر پیروی از قوانین حق‌تکثیر، بررسی کنید.

نحوه اجرا رام تری دی اس در سیترا

زمانیکه فایل‌های ROM مورد نظرتان برای بازی‌های کنسول نینتندو 3DS را داشتید، کاربری نرم‌افزار Citra برای اجرای آن‌ها به شرح زیر ساده است:

  1. نرم‌افزار شبیه‌ ساز Citra را از وب‌ سایت رسمی آن دانلود و نصب کنید
  2. فایل ROM دانلود شده را در پوشه بازی‌های Citra کپی کنید (مسیر پیش‌فرض معمولاً چنین است: Users\Documents\Citra\roms)
  3. نرم‌افزار Citra را اجرا کنید
  4. بازی مورد نظرتان را از لیست بازی‌ها پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید
  5. با این کار بازی شما بارگذاری شده و می‌توانید لذت تجربه آن را داشته باشید!

به این ترتیب بدون نیاز به خرید کنسول گران‌قیمت نینتندو 3DS و بازی‌های فیزیکی، می‌توانید به صورت کاملاً رایگان از بازی‌ها لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که کیفیت بازی و سرعت اجرا، بستگی زیادی به قدرت سخت‌افزار رایانه شما دارد.

[node:title]

چند نمونه بازی محبوب برای کنسول نینتندو 3DS قابل اجرا در شبیه‌ ساز Citra

کنسول نینتندو ۳DS میزبان بسیاری از بازی‌های پرطرفدار و موفق بوده است. خوشبختانه برخی از این بازی‌های انحصاری و پرطرفدار را می‌توان به کمک شبیه‌ساز Citra روی کامپیوتر تجربه نمود. در ادامه چند مورد از محبوب‌ترین آنها را معرفی می‌کنم:

بازی Mario Kart 7

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مسابقه‌ای ورق برگردان این کنسول، با قابلیت بازی آنلاین و شخصیت‌های جذاب از جمله ماریو، لوئیژی و...

بازی Super Mario 3D Land

یک بازی سه بعدی اکشن در سبک ماریو با گرافیک زیبا و طراحی مراحل چالش‌برانگیز و لذت‌بخش

بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time

نسخه بازسازی شده یکی از شاهکارهای افسانه‌ای سری بازی‌های زلدا با داستان و روند بازی فوق‌العاده‌ای

بازی Animal Crossing: New Leaf

یک عنوان شبیه‌ساز زندگی بسیار جذاب و سرگرم کننده که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

این‌ها تنها چند نمونه از بهترین بازی‌های قابل اجرا در Citra بودند که البته لیست کاملی از صدها بازی عالی دیگر وجود دارد! پس اگر طرفدار پر و پا قرص بازی‌های ویدئویی هستید، حتما از شبیه‌ساز Citra استفاده کرده و تمام بازی ها روی گوشیتان تجربه کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.